Úterý 21. května 2024, svátek má Monika
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Máte stížnost na ČEZ? Pište ombudsmanovi

Česko

PRAHA Skupina ČEZ zřídila funkci ochránce práv zákazníků. Útvar takzvaného ombudsmana tvoří tým specialistů pod vedením bývalého šéfa ČEZ Obnovitelné zdroje Josefa Sedláka. Včera to oznámil generální ředitel a předseda představenstva společnosti ČEZ Martin Roman. Podobná služba podle firmy není u energetických společností obvyklá, zákazníkům ji v Evropě nabízí jen francouzská EDF.

Společnost podle exekutivní ředitelky ČEZ Prodej Zuzany Řezníčkové má ročně zhruba 3,8 milionu požadavků od klientů, z toho 0,6 procenta, tedy přes 22 tisíc, tvoří stížnosti a reklamace.

Na ombudsmana se může obrátit zákazník, jenž nebyl spokojen s vyřízením stížnosti nebo reklamace, kterou dříve podal u některé ze společností skupiny ČEZ. Nespokojení zákazníci se mohou ozývat písemně nebo elektronicky. V případě, že to bude nezbytné, následuje osobní projednání případu, uvedl Sedlák.

ČEZ má ročně zhruba 3,8 milionu požadavků

od klientů, z toho 22 tisíc tvoří stížnosti „Pravidla pro způsob komunikace zákazníka s ombudsmanem jsou jasně určena,“ podotkl šéf úřadu. Do pěti dnů od přijetí námětu obdrží zákazník takzvaný akceptační dopis, do 30 dnů bude mít stanovisko, popřípadě vyrozumění o stavu podání. V případě delšího šetření ombudsman do dalších 30 dnů kontaktuje zákazníka. Institut obdržel 16 podnětů, dva z nich byly náměty a zbytek tvořila podání. Čtyři z nich neměla relevantní charakter, měla být směřována na příslušnou společnost ze skupiny ČEZ. Pouze sedm podání bylo relevantních, z toho jedno bylo vyřešeno do dvou týdnů, ostatní jsou v řešení, řekl Sedlák.

Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání

Regionální mutace| Lidové noviny - Morava

Autor: