Střížkov, Prosek, Letňany. Tři nové stanice linky metra C fungují teprve půl roku. A už je na světě plán na omezení dopravy. Na konečnou „Letňany“ bude zajíždět od ledna jen každý druhý vlak.
Důvod? Podle návrhu rozpočtu pro hlavní město na příští rok nedostane Dopravní podnik Praha více než v roce 2008. Proto musí šetřit. „Varianta pásmového provozu se projednává. Zavedeme ji v případě nedostatku finančních prostředků na příští rok,“ potvrdil Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která organizuje Pražskou integrovanou dopravu.
„Pro cestující to bude jistě komplikace. Dopravní podnik se zavázal, že nebude zvyšovat jízdné. Tak spoří alespoň touto cestou. Ale cestující pak nedostane kvalitní službu,“ řekl předseda Základní organizace odborů dopravního podniku Luboš Olejár.
Přitom v květnu se při slavnostním otevření nových stanic oslavoval také vůbec nejkratší vlakový interval v historii linky metra C. „Metro bude jezdit po 115 sekundách,“ chlubil se tehdy radní pro dopravu Radovan Šteiner.
Větší intervaly
A plán na leden? Do Letňan by měly vlaky jezdit ve špičce, tedy od šesté ráno do sedmé večer, ve čtyřminutových intervalech. Mimo špičku pak po osmi minutách.
Podle Drápala dopravní podnik zavedením pásmového provozu ušetří značnou částku. „Metro je nákladné na provoz. Kdyby jeden vlak vynechal, ve špičce by se ušetřila polovina nákladů. Rozdíl je značný,“ vysvětlil Drápal.
Podle odborářů je plánovaný rozpočet nesmyslný. „Nepřidají nám ani korunu k platům, nehledí na inflaci. Jestli nám do 15. prosince nepřidají, budeme nuceni dojít až k stávce,“ sdělil Olejár.
Mluvčí Ropidu se však brání. Nejde prý jen o finance. „Máme informace, že vytíženost stanic není taková, s jakou jsme počítali,“ vysvětlil Drápal. Omezení provozu metra na „céčku“ už neovlivní ani případné výsledky velkého průzkumu metra, který proběhl minulý týden ve středu. „Nepočítáme s tím, že by ukázal závratně jiné hodnoty, než máme k dispozici nyní z čidel u vstupu do stanic,“ řekl Drápal.
Výstavba úseku z Ládví až do Letňan, který měří 4,6 kilometru, stála 15,5 miliardy korun.
Metro asi omezí provoz
PRAHA -
Radní se tam v květnu chlubili nejkratšími intervaly mezi vlaky. Nyní to vypadá, že do Letňan bude jezdit jen každá druhá souprava.
Při otevření tří nových stanic metra do Letňan se radní chlubili nejkratšími intervaly mezi vlaky. Od ledna možná bude vše jinak. foto: ČTK
Kelímek od jogurtu: mýt, či nemýt? Řada lidí stále tápe, co a v jakém stavu patří do tříděného odpadu
Matka oběti: mluvila jsem s blízkým vraha. Lenka Šimůnková hledá odpovědi na to, co se stalo na filozofické fakultě
V matematice je vidět zhoršení. Velký problém dělala úloha se švadlenami, říká šéf Cermatu po přijímačkách na SŠ
Klíčový aktér kauzy Dozimetr žádá výslech Rakušana a dalších členů hnutí STAN. Ministr se už vyjádřil
Pravý důvod konce hlavní hygieničky? Podle expertů Svrčinová podcenila nemoc, která zaplavila Česko
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!