Není sama. Kvůli metru totiž lidé přišli o výhodné autobusové spojení, které měli dříve na Střížkově, Proseku a hlavně v Letňanech k dispozici. Stanice metra Letňany je navíc v polích, a je tedy potřeba se k ní nejdříve dopravit. Někteří jí kvůli umístění v „divočině“ říkají z recese Syslová. Když vám ale nové metro komplikuje cestu, kterou by vlastně mělo usnadňovat, taková legrace už to není.
„Bydlím tady v bloku hned u zastávky Střížkov,“ řekla včera LN asi dvacetiletá těhotná žena se psem. Té mimo jiné vadily i oslavy zahájení provozu. „Řeknu vám, nevyspali jsme se v bytě nikdo. A cestování vůbec? Všichni ze sídliště si stěžujeme na zrušenou linku na Palmovku. S autobusy je teď vůbec velký zmatek. Ale když se chcete dostat na Palmovku, musíte nejdřív jet na Prosek, tam přejít za roh na autobusovou zastávku a odtud teprve busem na Palmovku. Je to komplikované a dlouhé.“
Že nový úsek metra mohl přinést problémy, potvrzuje i mluvčí společnosti Ropid, která dopravu po Praze plánuje. „Nějaké negativní ohlasy ohledně zrušených autobusových linek jsme zaznamenali. Začínáme teď provádět průzkumy. Možná zjistíme, že některé linky opravdu znatelně chybí, pak by bylo samozřejmě možné linku obnovit. První změny by se pak mohly uskutečnit už od prvního července, “ slíbil mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Projekt zprovoznění metra se tedy bude dolaďovat až za pochodu. Prozatím budou muset nové cesty lidé vyzkoušet metodou pokusomyl. „Zítra vyzkouším nějakou jinou cestu, takhle mi nevyhovuje, ale neudělám s tím nic, budu si muset zvyknout,“ popisuje paní Alena, která do metra nastupovala na konečné. Většina oslovených cestujících se navíc shodla na tom, že velkou vadou metra je nyní špatná dostupnost Obchodního centra Letňany.
„Vidím jednu vadu. Metro nekončí přímo u Tesca,“ říká tatínek s kočárkem. U stanice metra C ho nyní vítá řepkové pole. „Je to nepříjemné. Změnil jsem proto cestu a jel jsem nakoupit na Střížkov nebo na Prosek do Billy,“ potvrzuje i důchodce ze sídliště Letňany.
„Bydlím tady v bloku hned u zastávky Střížkov,“ řekla včera LN asi dvacetiletá těhotná žena se psem. Té mimo jiné vadily i oslavy zahájení provozu. „Řeknu vám, nevyspali jsme se v bytě nikdo. A cestování vůbec? Všichni ze sídliště si stěžujeme na zrušenou linku na Palmovku. S autobusy je teď vůbec velký zmatek. Ale když se chcete dostat na Palmovku, musíte nejdřív jet na Prosek, tam přejít za roh na autobusovou zastávku a odtud teprve busem na Palmovku. Je to komplikované a dlouhé.“
Že nový úsek metra mohl přinést problémy, potvrzuje i mluvčí společnosti Ropid, která dopravu po Praze plánuje. „Nějaké negativní ohlasy ohledně zrušených autobusových linek jsme zaznamenali. Začínáme teď provádět průzkumy. Možná zjistíme, že některé linky opravdu znatelně chybí, pak by bylo samozřejmě možné linku obnovit. První změny by se pak mohly uskutečnit už od prvního července, “ slíbil mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Projekt zprovoznění metra se tedy bude dolaďovat až za pochodu. Prozatím budou muset nové cesty lidé vyzkoušet metodou pokusomyl. „Zítra vyzkouším nějakou jinou cestu, takhle mi nevyhovuje, ale neudělám s tím nic, budu si muset zvyknout,“ popisuje paní Alena, která do metra nastupovala na konečné. Většina oslovených cestujících se navíc shodla na tom, že velkou vadou metra je nyní špatná dostupnost Obchodního centra Letňany.
„Vidím jednu vadu. Metro nekončí přímo u Tesca,“ říká tatínek s kočárkem. U stanice metra C ho nyní vítá řepkové pole. „Je to nepříjemné. Změnil jsem proto cestu a jel jsem nakoupit na Střížkov nebo na Prosek do Billy,“ potvrzuje i důchodce ze sídliště Letňany.