Vytýkacím dopisem pro strojvedoucího metra skončil v létě 2018 incident, při němž jednu ze souprav pražské podzemky řídily dvě mladé dívky. Metro si „stoply“ v rámci výzvy, jež byla součástí cestovatelského závodu LowCost Race. Do kabiny je pustil sám strojvedoucí a dovolil jim soupravu i řídit.
Takovou vylomeninu už v dohledné době napodobit nepůjde. Pražský dopravní podnik (DPP) vypsal tendr na vlaky pro metro bez řidiče a rovněž také na zabezpečovací systém pro linku C a zcela nové linky D. To vše za 86 miliard korun bez DPH.
Benefitem metra bez strojvedoucího mají být kratší intervaly mezi příjezdy souprav, tedy i vyšší přepravní kapacita. Zabezpečovací systém, jehož typickým znakem jsou i bezpečnostní stěny roubující hrany nástupišť, má zamezit pádům či skokům osob do kolejiště.