Právě respekt je jasně vidět z dramatického designu přední části, stejně tak jako například ze standardně dodávaných karbonových brzd. Ty jsou skutečně potřeba, protože krotit energii vyplývající z provozní hmotnosti 2,6 tuny (reálně bude mít tohle auto při jízdě spíše ke 3 tunám) vyžaduje obrovské nasazení. Karbonové brzdy, které váží přibližně polovinu srovnatelných ocelových kotoučů, mají ve dvanáctiválcovém Audi Q7 kladný vliv na komfort jízdy.
Lehčí neodpružené hmoty totiž lépe kopírují povrch silnice, a tak si tento vůz postavený na 20palcových kolech dokázal i ve sportovním režimu podvozku poradit s mnohdy ne zcela ideálními silnicemi třetí třídy.
Právě hmotnost je tím, co mi při jízdě neustále připomínalo fyzikální zákony. Dynamika tohoto vozu v přímém směru je velmi okouzlující. Motor skvěle sladěný se samočinnou převodovkou dokáže vyvolat značnou akceleraci vlastně z jakékoliv rychlosti. Vyšší poloha sedadel a velmi robustní stavba modelu Q7 účinně maskují skutečnou rychlost, a tak cestování po dálnicích vysokými rychlostmi je přirozeností tohoto vozu.
Při sportovní jízdě v zatáčkách je samozřejmě dvanáct válců umístěných před předními koly znát, ale i přes tento handicap je trakce a stabilita velmi působivá. Při sportovnější jízdě je však cítit obrovský nápor, který je v zatáčkách kladen na vnější přední pneumatiku. Na druhou stranu se třemi tunami nelze očekávat obratnost osmisetkilového Lotusu Elise.
Spolu s Audi Q7 V12 TDI vzniklo monstrum, které sice není nejrychlejším vozem SUV na trhu (jeho 5,5 s v akceleraci z klidu na 100 km/h překonává nejen Porsche Cayenne Turbo - 4,7 s, ale také Mercedes-Benz ML 63 AMG - 5,0 s a BMW X6 xDrive50i - 5,4 s), ale je určitě autem, které dokáže svoji nespornou výjimečnost dát před okolím nejlépe na odiv. A jeho majitel, který za něj utratí 3 265 000 korun, právě tuto schopnost jistě ocení.