Nárůst přepravy po silnici zaznamenaly především nové členské země EU. Nejvíce se doprava při zohlednění hmotnosti nákladu a ujeté vzdálenosti zvýšila ve Slovinsku, kde narostla o osmnáct procent, a v Estonsku, které zaznamenalo téměř patnáctiprocentní růst. Naopak v Portugalsku se přepravilo o patnáct procent nákladu méně a pokles se nevyhnul ani dalším velkým zemím, jako je Německo nebo Francie.
Největší podíl kabotáže, tedy vnitrostátní přepravy provozované zahraničními dopravci, měla Belgie s téměř pěti procenty. Podíl přes dvě procenta zaznamenaly Dánsko, Francie, Rakousko a Švédsko. Evropa loni zažila tradiční sezonní pokles dopravních výkonů mezi druhým a třetím čtvrtletím, který ale kvůli dopadům ekonomické recese pokračoval i ve čtvrtém čtvrtletí a na začátku letošního roku. Nejčastěji kamiony po silnicích unie přepravovaly potraviny, nápoje a tabákové výrobky. Co do hmotnosti pak horniny a stavební materiály.