Neděle 12. května 2024, svátek má Pankrác
130 let

Lidovky.cz

Německý ministr nabízel inzerci za kladné zprávy

Česko

Až 40 000 eur nabízela prý reklamní agentura regionálnímu deníku za to, že bude příznivě psát o kampani německého ministra hospodářství.

BERLÍN/PRAHA Spolkový ministr hospodářství Michael Glos (CSU) se tento týden dostal pod palbu kritiky. Důvodem je jeho celoněmecké propagační turné, v jehož rámci pořádá ve vybraných městech akce na podporu středního podnikatelského stavu. PR služby a reklamu totiž této akci zajišťuje berlínská agentura Flaskamp AG. A ta se měla snažit „koupit si“ pomocí inzerce lokální deník výměnou za to, že list bude o akci informovat.

O co přesně šlo? Deník Kölner Stadt-Anzeiger byl podle vlastního prohlášení kontaktován agenturou Flaskamp, která mu měla nabídnout účast na jedné ze svých „ministerských“ akcí. Noviny měly o události obsáhle informovat, celou akci měl navíc moderovat šéfredaktor listu. Za to měl deník získat „protifinancování“ v podobě inzerce.

Kölner Stadt-Anzeiger uvádí, že se mělo jednat o 30 000 až 40 000 eur. „Došlo k chybě,“ připustil pro deník Bild Jan Flaskamp, spolumajitel agentury Flaskamp. Podle něj však nešlo o snahu ovlivňovat zpravodajství deníku. „Jeden náš pracovník spojil dva různé postupy, které měly zůstat odděleny,“ dodal Flaskamp. Stejně tak se od zadávání reklamy agenturou distancoval ministr: „Já nic podobného nepodporuji. Celou věc nechám přešetřit,“ prohlásil Michael Glos.

Opozice však případu okamžitě využila k útoku na ministra. Poslanec za SPD Rainer Wend mluvil o „neuvěřitelném případu“ a žádal, aby kauzu projednával hospodářský výbor Bundestagu. Jeho kolega za FDP Otto Fricke zase vyjádřil přesvědčení, že se jedná o „zneužití peněz daňových poplatníků“.

Ministerstvo hospodářství prozatím své propagační turné pozastavilo s tím, že „zkoumá jeho koncept“.

Autor: