• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Německý ministr nabízel inzerci za kladné zprávy

Česko

Až 40 000 eur nabízela prý reklamní agentura regionálnímu deníku za to, že bude příznivě psát o kampani německého ministra hospodářství.

BERLÍN/PRAHA Spolkový ministr hospodářství Michael Glos (CSU) se tento týden dostal pod palbu kritiky. Důvodem je jeho celoněmecké propagační turné, v jehož rámci pořádá ve vybraných městech akce na podporu středního podnikatelského stavu. PR služby a reklamu totiž této akci zajišťuje berlínská agentura Flaskamp AG. A ta se měla snažit „koupit si“ pomocí inzerce lokální deník výměnou za to, že list bude o akci informovat.

O co přesně šlo? Deník Kölner Stadt-Anzeiger byl podle vlastního prohlášení kontaktován agenturou Flaskamp, která mu měla nabídnout účast na jedné ze svých „ministerských“ akcí. Noviny měly o události obsáhle informovat, celou akci měl navíc moderovat šéfredaktor listu. Za to měl deník získat „protifinancování“ v podobě inzerce.

Kölner Stadt-Anzeiger uvádí, že se mělo jednat o 30 000 až 40 000 eur. „Došlo k chybě,“ připustil pro deník Bild Jan Flaskamp, spolumajitel agentury Flaskamp. Podle něj však nešlo o snahu ovlivňovat zpravodajství deníku. „Jeden náš pracovník spojil dva různé postupy, které měly zůstat odděleny,“ dodal Flaskamp. Stejně tak se od zadávání reklamy agenturou distancoval ministr: „Já nic podobného nepodporuji. Celou věc nechám přešetřit,“ prohlásil Michael Glos.

Opozice však případu okamžitě využila k útoku na ministra. Poslanec za SPD Rainer Wend mluvil o „neuvěřitelném případu“ a žádal, aby kauzu projednával hospodářský výbor Bundestagu. Jeho kolega za FDP Otto Fricke zase vyjádřil přesvědčení, že se jedná o „zneužití peněz daňových poplatníků“.

Ministerstvo hospodářství prozatím své propagační turné pozastavilo s tím, že „zkoumá jeho koncept“.

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás