Úterý 21. května 2024, svátek má Monika
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Nevím, neznám, nebyl jsem informován

Česko

Ve zprávě o výsledcích šetření se dozvídáme, že inspektor vyslýchal kromě obou řidičů i svědky.

Všichni podléhají ochraně identity osob, ovšem z odpovědí se zdá, že by mohlo jít o nadřízeného obou řidičů tramvaje.

Svědek č. 1 v dokumentu „PROTOKOL O VÝSLECHU SVĚDKA“, vyhotoveném dne 6. 5. 2008:

* Znal jste přesný stav zabezpečení této tratě?

Znal jsem to tak, jak odpovídá pozice ... (uvedena pracovní funkce svědka č. 1). O tom, jaký tam je provozní režim, jsem věděl.

* Považoval jste zabezpečení této tratě za dostatečné i přesto, že tam již v minulosti došlo ke dvěma závažným nehodám a v posledním roce ke dvěma mimořádným událostem?

O těch zmíněných nehodách jsem nevěděl, ani o té z r. 1975. V té době jsem byl mimo dopravní podnik. Pokud jde o události roku 2007, nebyl jsem o nich informován. Kdybych měl podnět k tomu, že tam je nějaký problém, přistoupil bych rozhodně k řešení provozu na lince č. 5.

* Měl jste být o událostech z roku 2007 informován?

Ano, měl.

* Kdo tedy, dle vašeho názoru, pochybil, když vás o tom neinformoval?

Nevím, nemám možnost nahlédnout do dokumentace k příslušným událostem.

* Znal jste způsob technického zabezpečení obdobné tratě Liberec-Jablonec?

Neznal. Nikdy jsem po té trati nejel.

* Byl způsob zabezpečení této tratě během vaší působnosti předmětem jednání DPO a Magistrátu města Ostravy?

Ne.

* Využívalo se na této trati někdy zabezpečení takzvaným „žezlem“?

Pokud vím, možná v historii ano, ale za mé působnosti ... (uvedena pracovní funkce svědka č. 1) ne.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!