• Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Nevrtěti psem

Česko

Mediální diář Přes dvě třetiny mediálních domů zpoplatní své zpravodajské weby, ještě před dvěma lety jich to plánovala ani ne polovina, napsal Guardian. Pohled mnozí změnili poté, co krize tvrdě postihla výdaje do reklamy. Ti, kdo jdou proti sílícímu proudu, ale existují. Příklad dal na konferenci v pražském Futuroomu Matt Kelly z Daily Mirror.

Britské noviny nedávno vedle svého webu spustily dva samostatné, jeden o celebritách, druhý o fotbalu. Oba vydělávají víc, než se čekalo, do roka a půl se mají zaplatit. Jak to? Jde prý o to, „nenechat vyhledávače vrtět psem“. „Stavět na první místo žurnalismus, ne optimalizaci pro vyhledávače“. Kelly míní, že lidem už je jedno, jaký web čtou, neboť jsou všechny uniformní. Narozdíl od novin nemají slavné autory a titulky se píší na všech stejně, aby je všemocné internetové vyhledávače našly a přivedly co nejvíc lidí.

Jde ale o kvalitu publika. Mirror ji buduje emocemi. Na webu o celebritách má jako navigační odkazy citoslovce (což vvhledání znesnadňuje), o fotbalu píší zasvěcení a vydělává se na prodeji klubových suvenýrů. Zpět se získává věrnost čtenářů, a po nich se prý vracejí i inzerenti. Mirror zkrátka nabízí, co umí nejlíp: drby a vše o fotbalu. Obsah s přidanou hodnotou, řeknou zastánci zpoplatnění. Co ale na webu spasí seriózní zpravodajství? Důraz na emoce doufejme ne.

O autorovi| Ondřej Aust, redaktor Lidových novin

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás