PRAHA Hlavní znělka zlínského mezinárodního festivalu studentských filmů Zlínský pes poběží v televizi Nova, která je generálním mediálním partnerem tohoto festivalu, v sestříhané podobě. Nova vypustila z animovaného spotu záběry kopulace „zlínského psa“ a „zlínské fenky“. V původní podobě tak bude možné zhlédnout znělku jen přímo na akci, která probíhá od 2. do 8. června ve Zlíně jako součást Mezinárodního festivalu filmů pro děti a mládež. Na včerejší tiskové konferenci v Praze to uvedl manažer Zlínského psa David Skaunic.
Znělku vyrobili v několika verzích studenti zlínské filmové školy a inspirovali se mimo jiné stylem filmů Émila Cohla - francouzského průkopníka animace, jehož filmy festival představí v unikátní retrospektivě jako hlavní bod svého programu ve středu 4. června. Cohl natočil první animované filmy už před sto lety a jako první použil i jiné než kreslené animační techniky (například loutky).
„Důvodem je, že upoutávka bude nasazována i ve vysílacích časech, kdy se na obrazovku dívají velmi malé děti,“ uvedla tisková pracovnice TV Nova Veronika Rozumková na otázku LN, proč Nova sáhla kvůli znělce po střihačských nůžkách.
Tradiční součástí festivalu bude také soutěž reklam zaměřených na děti a mládež Duhová kulička a dvoudenní odborná konference Dítě a reklama. Podle manažerky Duhové kuličky Pavly Čelůstkové se do letošního ročníku přihlásilo 34 prací, z toho pět zahraničních (pocházejících ze Slovenska a Řecka). Všechny ohodnotí jednak odborná porota pod vedením pedagoga Jiřího Mikeše, jednak porota dětská, kterou řídí specialistka na marketingový výzkum Jitka Vysekalová. Dětská porota letos poprvé udělí i vlastní cenu, kterou je plastika duhové kuličky z dílny sochaře Radima Hankeho. Ceny budou rozdány ve čtvrtek 5. června ve zlínském multiplexu Golden Apple Cinema. Mezi témata konference Dítě a reklama, pořádané ve dnech 5. a 6. června v kulturním institutu Alternativa, patří třeba spotřební a mediální chování dětí a mládeže, děti na internetu a mediální výchova.