Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Nový trend: fastfood na kolečkách

Česko

PRAHA Řetězec rychlého občerstvení Subway se rozhodl nečekat, až zákazníci přijdou k němu, a rozhodl se vyjet za nimi. Jako první v Česku začal testovat mobilní prodejny sendvičů, na jejichž výrobu se specializuje.

Prodejnu na kolečkách s nabídkou sendvičů mohou lidé zatím potkat zejména na Moravě. Vizovice, Zlín, Brno a Ostrava se totiž staly prvními městy, kde si Subway otestuje zájem o pojízdné prodejny rychlého občerstvení. „Do budoucna chceme tuto možnost více využívat, a to nejen v Česku, ale i v ostatních zemích střední a východní Evropy,“ řekl Martin Princ, manažer rozvoje firmy Subway pro střední a východní Evropu. Sendvičový gigant chce takto dostat své zboží zejména k návštěvníkům letních festivalů. V zimě se pak zaměří na lyžaře v horských oblastech. O tom, že si díky pojízdným prodejnám může její provozovatel značně vylepšit své tržby, se Subway přesvědčil již v jiných zemích. Podobný koncept firma již dříve zkoušela například v sousedním Německu. „Podle dosavadních testů může franšízant s mobilní Subway jednotkou dosáhnout za dva až tři dny třeba i takového obratu, jaký mu přinese kamenná restaurace za měsíc,“ řekl Princ.

Subway v Česku nyní provozuje dvě pojízdné prodejny. „Chceme, aby se tento koncept více rozšířil mezi našimi franšízanty. Ti si nemusí mobilní prodejny pořizovat sami, ale mohou si je na speciální akce od nás pronajmout,“ řekl mediální zástupce firmy Martin Jonáš. V pozměněné podobě využívá tento koncept i rival Subwaye firma KFC. „Provozujeme kiosky s omezenějším sortimentem při zvláštních příležitostech,“ řekl Vojtěch Krňoul, marketingový specialista AmRest, který řetězce KFC provozuje. Kiosky s kuřetem plukovníka Sanderse se tak pravidelně objevují třeba na sportovních utkáních na pražské Spartě, na americké ambasádě při oslavách Dne nezávislosti či na hudebním festivalu v Plasech. „Je to ekonomicky výhodné, ale vyrážet s kiosky na hory zatím neplánujeme,“ řekl Krňoul.

Vyrazit po česku s prodejnou na kolečkách se v dohledné době nechystá ani další konkurent, americký řetězec McDonald’s.

„Podobné kiosky fungují například v Rakousku, ale pro nás tento koncept zatím není,“ řekla Drahomíra Jiráková, mluvčí McDonald’s.

Autor: