Operátoři se na úřad obrátili již loni v létě. „Podle podnětu společnosti T-Mobile a Vodafone se jednalo o masivní marketingovou kampaň společnosti Telefónica trvající od května 2008 nejméně do září 2008,“ uvedla mluvčí úřadu Dana Makrlíková.
O2 podle Žabky v rámci rozsáhlé kampaně oslovila statisíce majitelů mobilních telefonů a pevných linek. Využila k tomu mimo jiné i telefonické nabídky.
„Obvolávání bylo zaměřeno na čísla, u nichž máme příslušný souhlas, a dále náhodně generovaná čísla a veřejně dostupné databáze, takže jsme samozřejmě oslovili i řadu zákazníků konkurence,“ vysvětlil.
Telefónikou najatá firma měla volat zákazníkům T-Mobilu a Vodafonu, kteří hodně telefonují do její sítě, a přesvědčovat je o výhodách přechodu k O2. Firma přitom údajně zneužívala údaje z databází, které s ostatními operátory sdílí.