Neděle 12. května 2024, svátek má Pankrác
130 let

Lidovky.cz

Paneria se chystá na Slovensko

Česko

PRAHA Český řetězec rychlého občerstvení Paneria plánuje expanzi na slovenský trh. Oznámil to včera Michal Freiberger, generální ředitel společnosti Eureca Shops, která síť provozuje. První provozovna by měla být otevřena v Bratislavě v prvním čtvrtletí 2010, do budoucna by měly následovat další. V současné době funguje v Česku pod názvem Paneria 23 poboček. Řetězec působí na domácím trhu desátým rokem. Mateřskou společností Eureky je lídr českého pekárenství United Bakeries. V září zahájila provoz zatím nejnovější Paneria s pořadovým číslem 23 v pražském administrativním centru The Park na Chodově, v průběhu října pak bude otevřena ještě provozovna v Maiselově ulici v Praze 1. Ještě v polovině loňského roku bylo Panerií 26, některé nerentabilní podniky však jejich provozovatel do konce roku zavřel, nyní otevírá nové.

V příštím roce plánuje společnost otevřít kromě bratislavské provozovny také tři další podniky v Česku, uvedl Freiberger. Loni obchody Paneria utržily 188 milionů korun. Letos firma plánuje tržby navýšit na 196 milionů Kč.

Zatímco v období od ledna do října 2008 se společnosti dařilo zvyšovat tržby, konec roku byl již zasažen počínající hospodářskou krizí. Nižší ochota lidí utrácet prý způsobila pokles tržeb společnosti v posledních dvou měsících roku a propad ve finančních výsledcích, uvedla firma ve výroční zprávě za loňský rok.

Panerie původně začínaly jako pekařské prodejny, postupně svůj sortiment rozšiřovaly a přesunuly se do kategorie fastfoodů. Tradičními dodavateli pekárenských a cukrářských výrobků do řetězce jsou mateřská United Bakeries a spřízněné společnosti Sweet Delight a La Lorraine. Panerii se snaží konkurovat francouzský řetězec Paul. Jeho první českou pobočku, otevřenou před rokem v pražském obchodním centru Palác Flora, za 11 měsíců její existence navštívilo 150 000 lidí. Firma proto koncem srpna otevřela v Praze na Smíchově svůj druhý obchod. Do budoucna by prý ráda počet svých prodejen v Česku rozšiřovala.

Pekárny Paul se vyznačují tím, že se v nich vyrábí pečivo tradičními výrobními postupy přímo před zraky zákazníků. Výrobky se připravují téměř výhradně z francouzských surovin, personál prodejen je školen francouzskými odborníky.

***

Profil

Paneria, řetězec původně pekařských prodejen, který dnes nabízí rychlé občerstvení. Vlastní ho pekárenský gigant United Bakeries. 1999 otevření první pobočky 23 prodejen v Brně, Praze, Znojmu a Žatci

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!