V příštím roce plánuje společnost otevřít kromě bratislavské provozovny také tři další podniky v Česku, uvedl Freiberger. Loni obchody Paneria utržily 188 milionů korun. Letos firma plánuje tržby navýšit na 196 milionů Kč.
Zatímco v období od ledna do října 2008 se společnosti dařilo zvyšovat tržby, konec roku byl již zasažen počínající hospodářskou krizí. Nižší ochota lidí utrácet prý způsobila pokles tržeb společnosti v posledních dvou měsících roku a propad ve finančních výsledcích, uvedla firma ve výroční zprávě za loňský rok.
Panerie původně začínaly jako pekařské prodejny, postupně svůj sortiment rozšiřovaly a přesunuly se do kategorie fastfoodů. Tradičními dodavateli pekárenských a cukrářských výrobků do řetězce jsou mateřská United Bakeries a spřízněné společnosti Sweet Delight a La Lorraine. Panerii se snaží konkurovat francouzský řetězec Paul. Jeho první českou pobočku, otevřenou před rokem v pražském obchodním centru Palác Flora, za 11 měsíců její existence navštívilo 150 000 lidí. Firma proto koncem srpna otevřela v Praze na Smíchově svůj druhý obchod. Do budoucna by prý ráda počet svých prodejen v Česku rozšiřovala.
Pekárny Paul se vyznačují tím, že se v nich vyrábí pečivo tradičními výrobními postupy přímo před zraky zákazníků. Výrobky se připravují téměř výhradně z francouzských surovin, personál prodejen je školen francouzskými odborníky.
***
Profil
Paneria, řetězec původně pekařských prodejen, který dnes nabízí rychlé občerstvení. Vlastní ho pekárenský gigant United Bakeries. 1999 otevření první pobočky 23 prodejen v Brně, Praze, Znojmu a Žatci