S Passatem CC se Volkswagen vydal stejnou cestou jako Mercedes s typem CLS. Vzal klasickou limuzínu, v tomto případě model Passat, a navrhl pro ni nižší a dravěji vyhlížející čtyřdveřovou karoserii. Verze CC modelu Passat je o pět centimetrů nižší a současně širší než standardní provedení. Pozměněné proporce dotváří ještě zvětšená délka a také splývající tvar střechy.
Jakmile budete chtít usednout za volant, je potřeba se mít na pozoru. Kvůli nižší střeše je totiž nutné více sklonit hlavu do strany. Jinak je prostoru dostatek. Na zadních sedadlech, která jsou jen dvoumístná, je potřeba kvůli střeše počítat s o něco menším místem pro hlavu.
Přístrojová deska je převzata z běžného passatu. Je přehledná a pečlivě zpracovaná. Její efektní dřevěné obložení zasahuje až mezi přístroje. Zaměření na design se v interiéru omezuje na jinak tvarované dveřní výplně s lepšími madly a výrazněji tvarovaná sedadla.
Testovaná verze 2,0 TDI s výkonem 140 koní má motor vybavený vstřikováním Common-Rail, a potěší proto příjemnou kultivovaností. Čtyřválec je účinně odhlučněný, má plynulejší nárůst výkonu a do otáček se mu chce lehčeji, než tomu bylo u turbodieselů Volkswagenu v minulosti.
Nepříjemnou vlastností testovaného vozu byla skutečnost, že při rozjezdu měl motor poměrně často tendence ke zhasnutí a vyžadoval nezvykle vysoké soustředění při práci se spojkou. Naopak nejsilnější stránkou použité jednotky je spotřeba paliva. My jsme během testu jezdili za 6,5 l/100 km.
Komfortní svezení Passat CC je nižší než jeho pětimístný sourozenec, takže vybízí k úvahám o snížení těžiště a tím zlepšení chování v zatáčkách. Stejné myšlenky může vyvolat také o 8 mm rozšířený rozchod zadních kol. Ve skutečnosti ale musíme říci, že CC jede v podstatě stejně jako výchozí model. To znamená, že má důraz spíše na komfort jízdy než jakékoliv sportovní ambice, které mohou vyvolávat jeho expresivní linie.
Automobil působí vyváženým dojmem a je zřejmé velmi pečlivé ladění odpružení a tlumení. Podvozek nabízí vysokou míru aktivní bezpečnosti a pocit značné jistoty. Snad jedinou výtkou je, že při rychlejší jízdě po silnicích s delšími podélnými vlnami má automobil tendenci k houpání. Tato vlastnost je dána spojením měkčího odpružení a relativně krátkého rozvoru náprav. Částečně tuto nectnost řeší aktivní tlumiče dodávané za příplatek 25 300 Kč.
Passat CC je zajímavým vozem a záleží na tom, jak se na něj podíváte. Na jednu stranu v něm lze vidět stylový a módní sedan. Jiný člověk zase může říci, že se jedná o passat, který je o 60 000 korun dražší než běžný model, má jen čtyři místa a vzadu míň prostoru. Oba tyto pohledy na věc jsou přitom správné, záleží jen, ke kterému z nich se připojíte.
Na mě Passat CC se vznětovým motorem zapůsobil hlavně při poklidných jízdách na delší vzdálenosti, kde potěšil nízkou spotřebou a komfortním nastavením podvozku.
VW Passat CC 2,0 TDI
Koncepce: čtyřdveřový sedan s motorem vpředu napříč a předním pohonem, rozměry 4799x2855x1417 mm, rozvor 2711 mm, provozní hmotnost 1541 kg, zav. prostor 452 l
Motor 4válcový turbodiesel, 1968 cm3
Výkon 103 kW (140 k)/4200 min-1
Toč. moment 320 N.m/1750-2500 min-1
Převodovka 6M
Zrychlení 0-100 km/h 9,8 s
Nejvyšší rychlost 213 km/h
Komb. spotřeba 5,6 l/100 km
Cena 757 800 Kč
Volkswagen Passat CC působí příjemně svěžím a dynamickým dojmem, jeho jízdní projev je ale spíše usedlejší a jen o málo sportovnější než u standardního modelu. Silnou stránkou jsou jisté jízdní vlastnosti a kvalita zpracování. Klady: spotřeba paliva, přitažlivý vzhled, jisté jízdní vlastnosti, komfortní sedadla Zápory: časté zhasínání motoru při rozjezdu, měkčí odpružení, nízká střecha ztěžuje nastupování