Nechtěla bych být v kůži toho zkoušejícího. Asi by mě to vedlo k "zamyšlení".
Pokud je pro studenta práv nesnesitelným stresem státnice, tak by měl změnit fakultu.
Nikdy není pozdě.
Neměl by být psycholog i u jakékoli zkoušky už od základního stupně? Cožpak malý školák nemůže být zkouškou stresován?
A vůbec: je škola nutná, potřebná?
Co Čech, to vzdělanec, i bez učení se. Některé vysoké školy, některé fakulty už s timto avantgardním přístupem přišly.
Povinná školní docházka? Zvrácenost! Kdo se opovažuje dítě takhle nutit?! Brzo ráno vstávat! Kterému dospělému se to líbí? A má ještě nutit své dítě?
Mnohé romské rodiny už to odmítají. Dlouho. A jak vidět, jejich děti netrpí, jsou spokojené. Žijí spokojený, plodný život.
Budoucnost je v nevědomosti. Žít s čistou, nepotřebným balastem nezatíženou hlavou. Biohlavou...
To byl v našich poměrech vychován další odolný jedinec. Vyhodit zkoušejícího, zakázat zkoušky a vůbec nemít žádné nároky na naše děti.
No moc nadejny asi nebyl, kdyz si to hodil hned jak vyletl od zkousky.
Já bych spíš řekl, že student nenaplnil okamžitě představy svých rodičů, kteří se jeho studiem jistě chlubili všude možně a nyní by měli říct, že jejich syn neudělal státnice. Tak to, totiž, chodí. Když já slyším, celkem pravidelně, že: váš kluk půjde na víceleté gymnazium, že? kam jinam by měl jít? Nebo: Vaše dcera šla na zdravotní školu? Proč nešla, proboha, na gympl? Tak se mi nůž v kapse otevírá. To rodiče tlačí, velmi často, na své potomky, aby měli průměr 1.0. Váš kluk měl průměr na střední 1,4? Proboha, proč se neučí? Ano. Tyhle sebevraždy nebo pokusy o ně mají rodiče na svědomí častěji, než by si člověk myslel. Kdo nemá gympl a následně práva nebo medicínu, tak je normální zoufalec.
souhlas. Až na to, že nyní na medicínu je velký nával, ale po 1.,2. semestru to 1/3 vzdá.... Navíc medicína se feminizuje. Kluci, když si představí, kolik musí "prosedět", tak jdou raději na lehčí VŠ a lépe placenou po promoci vysokou.. nebo s úmyslem hned po promoci z Č vypadnout. Proto je v ČR personální devastace ve zdravotnictví. Lidé tomu dávají přívlastky, že dělat vy zdravotnictví je poslání a podobné blbé kecy...
Návrhy děkana na změny jsou dobré. Já bych to doplnil o možnost před vydáním celkové známky opakovat ten jeden neúspěšný předmět. Teprve praxe rozhodne o dobrém či špatném právníkovi, nikoliv samotné jednotlivé předměty u státní zkoušky
Na některých školách tomu tak je. CELÁ KOMISE, nejen zkoušející, hodnotí odpovědi a případně rozhodne, že se musí opakovat jen ten předmět nebo i celá státnice (to vyjímečně) ale opakování jednoho přemětu nijak vyjímečné není.
Nechci to shazovat ,ale jen v našem státu dochází k cca třem sebevraždám denně.
Neznám konkrétní podobu státnic na UK, ale v každém případě existuje možnost opravy. Zkoušky jako je maturita nebo státnice slouží jednak k prověření znalostí, ale také psychické odolnosti. Omezení státnic na obhajobu diplomky je nevhodné, úroveň diplomky do značné míry závisí na školiteli a v neexperimentálních oborech lze dokonce vypracování diplomky objednat na internetu. Pak už by stačilo se naučit odpovědi na případné dotazy a bylo by vyhráno.