Takovou zkušenost má i Veronika z Prahy. „SMS mi přišla ve chvíli, kdy jsem skutečně očekávala balík. Když jsem se podívala do systému pro sledování zásilek na České poště, opravdu tam bylo uvedeno, že balík nejde doručit a že ho posílají z depa zpět odesílateli,“ popsala serveru Lidovky.cz s tím, že na call centru pošty jí řekli, že doručovací adresa byla sice správná, ale balík se vrátil. Jako důvod byly uvedeny „neúplné údaje“.
Tuto podvodnou SMS již vyšetřuje Policie ČR. „Podvody využívající značku České pošty a vydávající se za její oficiální komunikaci jsou jedněmi z mnoha, které evidujeme a zabýváme se jimi,“ informoval mluvčí policejního prezidia Ondřej Moravčík. Dodal, že podvodů tohoto typu každoročně přibývá.
Podobných podvodných SMS zpráv existuje podle České pošty několik. Odesilatelům jde však většinou o jedno: vymámit z důvěřivého zákazníka bankovní údaje.