„Taxislužbu by mohl provozovat pražský dopravní podnik, a obyvatelům města by nabízela jednotnou, jasně stanovenou cenu. Navíc by měly všechny vozy stejnou barvu,“ přiblížil svou vizi Hulinský. Pro začátek by si představoval asi stovku taxíků.
Hulinský: Cena bude pevná |
Náměstek primátora Petr Hulinský je největším zastáncem myšlenky zřídit v metropoli městské taxíky. LN Vyřešilo by to všechny problémy pražské taxislužby ? LN Taxikáři v takovém případě vyhrožují blokádou hlavního města i mezinárodními soudy. Vidí v tom snahu likvidovat konkurenci. |
Svůj návrh hájí jako vhodnou alternativu k současným taxislužbám. Spekulovat o konkrétní ceně ale bez předchozí diskuse nechce. „Ostatní provozovatelé by jezdili dál za své ceny, lidé by ale měli na výběr,“ hájí svůj záměr Hulinský.
Ačkoliv nechce náměstek Hulinský o ceně spekulovat, argumentuje tak, jako by měla být městská taxislužba levnější nežli soukromí taxikáři.
„Nebojím se konkurence, ale předpokládám, že se bude muset město chovat stejně tržně jako my, a proto bude velmi složité udržet nižší ceny, než mají dispečinky,“ míní Miroslav Žežulka z profi taxi. Podle něj by navíc městská taxislužba musela jako ostatní jezdit pro nasmlouvané firmy. To ale neodpovídá prezentaci záměru v předvolebním programu ČSSD, tedy že mají mít Pražané, běžní lidé, na výběr.
Taxikáři: Je to krok dozadu
Hulinského návrh zástupce taxikářů doslova šokoval. Někteří nevěřícně kroutí hlavou, jiní rovnou říkají, že jde o předvolební populismus, jiní dokonce hrozí blokádou.
„Nebojíme se konkurence, ale toho, že magistrát zbytečně utratí miliony daňových poplatníků. Proč nezefektivní kontroly, když tu stále jezdí podvodníci,“ ptá se Žežulka.
Co projedná komise |
Magistrátní komise pro taxi zasedne zítra. Na programu bude mimo jiné jednání o jednotné žluté barvě vozů taxi, o zvýšení maximální ceny nebo nové povinné výbavě vozidel taxislužeb. |
Deregulace je přitom podle něj trendem v celé unii. „Ani komunisté neměli jednotnou cenu ve státním podniku, který taxislužby provozoval, uměli to spočítat ekonomicky,“ dodal Pavlát.
„Nevím, proč by měla privátní služba najednou být komunální. Dopravní podnik už taxislužbu měl a právě tam vznikl i základ dnešních problémů,“ dodává náměstek primátora Rudolf Blažek.
Rozhovor se šéfem AAA Radiotaxi: Kvasnička: Nic to neřeší, je to pouhá chiméra