Hollan se bude chtít v koalici bavit o tom, jak odbor dopravy vede. „ Pokud se ukáže, že špatně, zvážím, že se vedení odboru vzdám,“ uvedl Hollan. Sám si ale myslí, že odbor vede dobře a hnutí udělalo spoustu věcí jako přidání spojů MHD, rozvoj cyklostezek nebo pěších zón.
Hollan se bude snažit napjatou situaci v koalici ANO, Žít Brno, KDU-ČSL, TOP 09 a SZ uklidnit. Podle něj může koalice dovládnout do podzimních voleb. Důležité ale bude dohodnout se na poloze nádraží. Žít Brno a Zelení prosazují variantu pod Petrovem, zbytek se kloní k odsunu, který podporuje i opozice. Podle Hollana je kompromisem odsun pouze v případě, že se spolu s nádražím vybuduje severojižní kolejový diametr, tedy obdoba metra, což by pomohlo vyřešit dopravní problémy, které přinese odsun nádraží. Konečné rozhodnutí o poloze nádraží přísluší vládě.
Vokřál vyzval Hollana přes Facebook
Hnutí rozvěsilo v Brně plachty s číslem a nahou fotkou Hollana |
Primátor Brna Vokřál uveřejnil výzvu pro Hollana v neděli večer na facebooku. Zdůvodnil to tím, že není spokojený s řízením dopravy, že odbor nefunguje, jak má. Hollan uvedl, že je to vytahování špinavého prádla na veřejnost a nerozumí tomu, proč to primátor udělal v neděli večer den před dohodovacím řízení o koalici.
O modernizaci nádraží v Brně se mluví skoro 100 let. Stavba nádraží má trvat zhruba šest let. U řeky by stálo od 42 do 45 miliard korun, pod Petrovem od 42 do 56 miliard korun. Podle studie proveditelnosti, kterou dala zpracovat Správa železniční dopravní cesty, by se mohlo u řeky začít stavět v roce 2020, zatímco pod Petrovem nejdříve v roce 2026. Variantu odsunu u řeky dříve podpořily Jihomoravský kraj, Kancelář architekta města Brna nebo městská část Brno-střed. Brno rozhodne v úterý. Stanovisko kraje a města bude pouze doporučující, konečné rozhodnutí o poloze vydá vláda.