Středa 19. února 2020svátek má Patrik 4 °C dešťové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Propagace mezi policisty? Za ples prezidia pošta zaplatila 700 tisíc

Česká pošta | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Česká pošta | foto:  František Vlček, MAFRA

PRAHA Česká pošta se zřejmě rozhodla lovit klienty mezi policisty a za propagaci mezi nimi rozhodně nešetří. V dubnu se stala generálním partnerem plesu policejního prezidia, za což zaplatila 700 tisíc korun. Podle produkčních oslovených serverem Lidovky.cz lze za tuto sumu zaplatit celý ples. Loni přitom státní podnik ohlásil šetření.

Logo pošty na pozvánkách za 67,5 tisíce, reklamní spot během videoprojekce vysílané v rámci programu za 50 tisíc korun, další pak na obrazovkách v předsálí za 70 tisíc nebo pětinásobnou zmínku moderátora o aplikaci Pohlednice Online za 90 tisíc. Desetistránková smlouva mezi Českou poštou a Zařízením služeb pro ministerstvo vnitra zmiňuje řadu bodů, k nimž se obě strany zavazují. Server Lidovky.cz má dokument k dispozici.

Ples pro 650 hostů

Celkem pošta za reklamu na policejním plese v Top Hotelu Praha, kde například slavil vítězství v prezidentské volbě Miloš Zeman, zaplatila 700 tisíc korun bez DPH, pozvánku na 2. dubna dostalo 650 hostů. Na jednoho tak pošta vynaložila skoro 1100 korun. Co přesně si od vynaložené sumy státní podnik sliboval, není jasné. Ke sponzoringu se nechce s odvoláním na obchodní tajemství příliš vyjadřovat.

„Můžu potvrdit, že Česká pošta se za standardních podmínek propagovala na policejním plese. Policie ČR je náš významný klient, patří do stejného rezortu jako Česká pošta. Dostali jsme nabídku na toto reklamní plnění a rozhodli jsme se ji využít,“ napsal serveru Lidovky.cz mluvčí České pošty Matyáš Vítík.

A podobně zareagovalo i samotné prezidium. „Česká pošta se prezentovala na policejním plese. Jsme jejím významným klientem a spadáme do jednoho resortu. Nicméně podrobnosti vyplývající ze smluv komentovat nemohu, ani je nemám k dispozici,“ reagovala mluvčí prezidia Jitka Macalíková.

Server Lidovky.cz mimo jiné zajímalo, kolik činily celkové náklady na akci a zda sponzoring nebyl jen elegantní cestou, jak policii ples zaplatit. Akci podobných parametrů lze podle profesionálů za 700 tisíc uspořádat.

700 za ples? Bez problémů

„Osobně si myslím, že to je spíše více peněz, než je potřeba na běžný program, ale záleží na skladbě programu a osobnostech, které zde budou vystupovat,“ míní Miroslav Mareš z agentury Kultur Kontakt.

Zmíněná suma podle Martiny Kafkové z eventové agentury M-ocean odpovídá spíše skromnějšímu programu. „Takový ples za 700 tisíc bychom byli schopni zorganizovat, ovšem bez cateringu,“ řekla Kafková serveru Lidovky.cz.

Záležitost je o to pikantnější, že pošta loni ohlásila utahování opasků a předávání poboček do rukou soukromníkům. Kvůli šetření státní podnik neuspořádal ani ples vlastním zaměstnancům.

„Ples pro zaměstnance vedení České pošty zrušilo kvůli úsporám a nyní dalo 700 tisíc plus DPH na policejní ples. Velice podivný způsob úspor,“ postěžoval si Aktuálně.cz Miroslav Prokop z odborů České pošty.

Ondřej Golis

Autor

Ondřej Golisondrej.golis@lidovky.czČlánky
Premium

Unikátní test čtyř typů motorů: Elektromobil se nevyplatí, vede klasika

Test 4 ruzných typů motorů | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

O elektromobilitě se hodně mluví, ale v běžném provozu se takové auto nevyplatí. Jak je na tom hybrid oproti benzinu a...

Premium

Dobrá káva jde uvařit i doma. Testovali jsme přístroje pro její výrobu

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chutnou kávu si uvaříte i doma. Dražší špičkové přístroje uvaří voňavé espresso zmáčknutím knoflíku. Na filtrovanou...

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Velký test on-board kamer | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

OTESTUJTE: Vyzkoušejte s námi kosmetiku od Nivea Baby
OTESTUJTE: Vyzkoušejte s námi kosmetiku od Nivea Baby

Máme pro vás další krásné dárky. Kosmetiku Nivea Baby, která je velmi šetrná i k té nejjemnější dětské pokožce, otestuje dvacet z vás. Chcete ji také vyzkoušet?