Přibližně dva týdny po požárech na řeckém ostrově Rhodos se klienti Blue Style dočkali, cestovní kancelář jim nabídla peníze v rámci reklamace zkažené dovolené, na které si podle svých slov užili maximálně první den po příletu.
„Zbylé dva dny už byl všude ve vzduchu kouř a popel, na vlastní náklady jsme se přestěhovali do jiného hotelu a tam spali na zemi,“ říká Jana Muchová, jedna z klientek cestovní kanceláře.
|
Nabídka reklamace za dovolenou, která její rodinu stála více než 59 tisíc korun ji ale nepotěšila. „Nabídli nám jen zhruba 19 tisíc. Samozřejmě, že to neakceptujeme,“ sdělila Muchová pro iDNES.cz a doplnila, že požádala cestovku o kalkulaci uvedené částky. Odpověď zatím nepřišla.
Cestující na Rhodos si podle slov další z klientek Jitky Valentové už při evakuaci z hotelu zřídili chatovací skupinu na sociální síti WhatsApp. Díky tomu si mohli po návratu do Čech vyměňovat zkušenosti s reklamacemi. „Rozdíly jsou to obrovské, někomu nabízejí 90 procent částky, někomu jen 20,“ uvádí Valentová.
V zavazadlech chybějí věci
Mluvčí Blue Style v předchozích dnech uvedla, že naprosté většině evakuovaným byla dovolená proplacena zpět, což podle cestujících není pravda. „Nevadí mi ani tak, že má cestovní kancelář problémy a zpoždění. Vadí mi, jak s námi nekomunikuje, ozvali se až poté, co jsme jim napsali komentáře na Facebooku,“ vysvětluje Valentová.
Klienti začali podávat reklamace poté, co se vzpamatovali z několik dní krátké „dovolené“. Někdo datovkou, někdo emailem, někdo poštou. A pak začalo podle nich velmi podivné jednání cestovní kanceláře, kdy na některý email zareagovala a někomu vůbec neodpověděla.
„Vůbec nerespektovali pořadí v jakém reklamace dostali. Ti, co poslali reklamaci dříve, čekali marně a naopak,“ stěžuje si Muchová.
Máte podobné zážitky? Svěřte se nám s nimi na Hotline@idnes.cz |
Podle vyjádření klientů to vypadá, že s kalkulací a vyřizováním reklamací má cestovní kancelář problémy. Zřejmě i kvůli nedostatku lidí. Na svých stránkách má Blue Style nově vypsanou pozici Specialisty oddělení reklamací zájezdů s možností nástupu ihned, nebo dohodou.
Dalším problémem jsou podle klientů zavazadla, která někteří museli nechat v hotelu. Některým je cestovka vrátila až tento týden, navíc v nich podle výpovědi zákazníků chyběly osobní věci jako například spodní prádlo.
„Protože někteří mají zavazadla pojištěná potřebují přesnou kalkulaci a videozáznam z balení kufrů v hotelových pokojích, který cestovní kancelář musí pořídit. Ani videozáznamů se, ti kteří to potřebují, nejsou schopni dovolat,“ stěžuje si jedna z klientek.