Původně měly papírové kartičky s razítky za zakoupenou kávu fungovat jen do konce letošního roku. Dvacetiprocentní slevy pro stálé zákazníky byly nejštědřejšími na trhu a kavárnám Starbucks přilákaly tolik zákazníků, že se firma tento koncept rozhodla prodloužit. A to až do přelomu února a března roku 2010. Po zbytek následujícího roku Starbucks chystá nový program.
„Věrnostní karty potvrdily, že jsou výborným nástrojem pro posilování loajality mezi našimi zákazníky - dostat každý pátý nápoj zdarma každého potěší,“ uvedl pro LN Vladan Armus, prezident pro značku firmy Starbucks pro region střední a východní Evropy.
Kromě prodloužení slevového programu však Starbucks na příští rok chystá i úpravy v ceníku a v šíři sortimentu. „V současné době probíhá vyhodnocování všech našich aktivit v kontextu trhu, na kterém působíme,“ uvedl Armus. Výsledky tohoto procesu budou podle něj známy v lednu příštího roku.
Již dnes se však pobočky tohoto kavárenského obra těší na zlevnění některých nápojů. Podle dvou nezávislých zdrojů z kaváren Starbucks se firma chystá snížit ceny zejména u teplých nápojů. Naopak ledové kávy by podle nich měly mírně zdražit.
„V současné době pracujeme také na úpravě našich tabulí s menu, výběr kávy chceme pro zákazníky zjednodušit,“ řekl Armus.
Kavárenské síti Starbucks, která na český trh vstoupila loni v lednu, v Česku konkuruje prakticky každý, kdo ve světě kávy něco znamená. Mezi jeho rivaly patří australský Gloria Jeans’ Coffees, český Coffee&Co, a Café Emporio, britský Costa Coffee, rakouský Coffeeshop Company nebo polský řetězec Coffee Heaven.
Za loňský rok Starbucks utržil 86,6 milionu korun a vykázal ztrátu 48,5 milionu korun. V Česku provozuje celkem devět poboček, na celém světě má téměř 16 000 kaváren. Ve střední a východní Evropě provozuje kavárny Starbucks společnost AmRest Holdings.