Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Šéfkuchaři čelí krizi kreativitou

Česko

ŘÍM Šéfkuchaři, kteří se tento týden sešli v severoitalském Miláně na mezinárodním fóru nazvaném Identita golose, tedy Mlsné identity, dostali radu, jak v době nynější hospodářské krize zastavit úbytek hostů: „Nesnižujte náklady nákupem levných, a tedy méně kvalitních surovin, ale buďte kreativní a nabízejte to, co umíte nejlépe.“

A s příklady takového tvůrčího přístupu se mohli účastníci setkání seznámit hned na místě, například v podobě zmrzliny s příchutí sýru či těstovin ochucených kapučínem, píše agentura Reuters.

„Vařím, jak jsem vařil vždycky,“ říká k tomu Ital Moreno Cedroni, který si už před 25 lety otevřel restauraci v Anconě na jaderském pobřeží.

„Suroviny důkladně prověřuji a nemám obavy, že bych musel volit ty levnější. Vždycky jsme se snažili dělat dobrá jídla,“ dodává Cedroni. Lidé teď ale mají všeobecně hlouběji do kapsy a majitelé restaurací už zaznamenávají, že zákazníci přece jen konzumují méně. To ale neznamená, že by se přestalo hledět na kvalitu.

„Dřív si možná zákazníci dali během jídla několik sklenek různých vín, teď si sice dají třeba jen dva druhy, ale zato ty nejlepší,“ konstatuje španělský šéfkuchař Quique Dacosta.

Podle Tullia Galliho, který stojí v čele italské federace FIEPET sdružující restaurace, kavárny, pizzerie a zmrzlinárny, se v druhé polovině loňského roku propadla v Itálii spotřeba o deset procent.

Výjimku tvořilo období Vánoc, kdy se konzumace udržela na tradičně vysoké úrovni.

„Lidé teď víc sledují ceny, když se někam jdou najíst. A když už si vyjdou do restaurace, tak si dávají pozor na kvalitu,“ zdůrazňuje Tullio Galli.

V Itálii nyní zažívají úbytek hostů podniky střední cenové hladiny.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!