Úterý 21. května 2024, svátek má Monika
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Škoda chce vyrábět levné vozy pro Indii

Česko

MLADÁ BOLESLAV/PRAHA Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto se chystá vyrábět levný vůz pro indický trh. Jak potvrdil tiskový mluvčí firmy Jaroslav Černý, Škodovka chce během několika příštích let představit v Indii čtyři nové modely svých vozů. O novém levném vozu pro Indii ovšem zatím nejsou známy žádné další podrobnosti. Automobilka chce v následujících letech proniknout mezi lídry na indickém automobilovém trhu, který patří mezi nejrychleji se rozvíjející na světě. Tyto plány poprvé zmínil člen představenstva Škoda Auto Thomas Kuehl minulý týden během konference SIAM Annual Convecion v Dillí. Kuehl zde oznámil, že Škoda plánuje do pěti let představit na indickém trhu osm nových modelů svých aut. To ovšem mluvčí Škody popřel. „V následujících letech uvažujeme o zavedení jen čtyř nových modelů v Indii,“ řekl Černý.

Kuehl i Černý se shodují, že mezi vozy, které chce Škoda na indický trh v nejbližších letech zavést, je například Fabia combi. Uvažuje se také o její sportovní verzi. „Model Fabia byl na indickém trhu akceptován nad naše očekávání,“ podotkl Černý. Podle serveru iDnes.cz začne Škoda příští rok v Indii prodávat také nový superb.

Firma by ovšem na tamním trhu chtěla prorazit především s autem, které by mělo být ještě levnější, než je fabia. Podle Černého je takový model zatím jen ve stadiu úvah. Kuehl ovšem na konferenci v Dillí uvedl, že model vytvořený pro indický trh by měl stát tamní zákazníky v přepočtu mezi 115 a bezmála dvěma sty tisíci korun. Server iDnes.cz spekuluje, že by mohlo jít o vůz připravený na základě sériového provedení chystaného Volkswagenu Up. Obecně panuje v Indii největší poptávka po levných, malých a jednoduchých vozech. Nová auta, s nimiž chce Škoda vstoupit do Indie, by měla v následujících letech výrazně posílit pozici české automobilky na indickém trhu. V současné době jí zde patří desátá pozice. „Rádi bychom se během tří až pěti let dostali mezi prvních pět,“ dodal Černý. Indie by se také měla zařadit mezi pět nejdůležitějších trhů Škodovky.

Mladoboleslavská automobilka loni v Indii prodala zhruba 13 tisíc aut, během letošního prvního pololetí to bylo přes devět a půl tisíce vozů.

Dá se tedy předpokládat, že za letošní rok prodá automobilka v Indii okolo 20 tisíc aut. V dalších letech by však tato čísla měla být výrazně vyšší. O silnou pozici na indickém trhu s auty, který meziročně roste téměř o 20 procent, usilují i další automobilky. Zatím mezi nejprodávanější vozy patří modely od Maruti, které patří Suzuki, ale také vozy od Hyundai a Hondy. O podíl se snaží i Toyota, ta chce v Indii do dvou let představit dvojnásobné množství svých modelů.

***

Škoda Auto v Indii Loni Škoda Auto v Indii prodala 13 tisíc aut. Úspěch má hlavně fabia. Letos by zde měl prodej stoupnout až na 20 tisíc aut Škody. Automobilka uvažuje o levném autě, které by mělo firmě pomoci dostat se mezi lídry indického trhu.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!