„V současné době připravujeme různá pásma přesčasů a v pátek jsem se dozvěděl, že firma zvažuje znovu i pracovní soboty,“ řekl Povšík. Podle serveru iDnes.cz by mělo jít o pět pracovních sobot. „Ta situace se bude zřejmě muset řešit raketovým nárůstem agenturního personálu,“ řekl Povšík.
Firma kvůli celosvětové krizi a poklesu poptávky počet lidí najímaných přes pracovní agentury od loňska snižovala, ještě v létě v ní pracovalo asi 4000 zahraničních dělníků. Nyní by měl nové dělníky zaměstnat zejména mladoboleslavský závod, kde se vyrábí motory a převodovky, o něž je v současnosti velký zájem. Loni firma zaměstnávala celkem 26 695 lidí.
Vedení firmy nyní bude s odbory vyjednávat především o tom, jak by byly sobotní směny placeny. Podle iDnes.cz navrhuje firma využít časové konto, které by znamenalo, že se zaměstnancům započtou odpracované soboty v případě dalších odstávek výroby v průběhu roku. Tím by však padly mimořádné prémie, na které zatím měli zaměstnanci v případě pracovních sobot vždy nárok. Odbory proto speciální časová konta nechtějí. Největší české automobilce pomáhá v současné době především šrotovné, které bylo zavedeno v řadě evropských zemí. Firma původně kvůli hospodářské krizi chtěla v prvním pololetí vyrábět jen čtyři dny v týdnu, již dříve však musela obnovit výrobu i v pátek. Kvůli šrotovnému jsou nyní stavy objednávek dokonce nad úrovní stejného období v loňském roce.
Například do Německa, kde byla šrotovací prémie zavedena začátkem ledna, dodala automobilka v prvním měsíci roku 4750 aut, v únoru už to bylo 11 000 vozů. Nejvýrazněji se na tamním trhu prosazuje Fabia, která byla v únoru druhým nejprodávanějším vozem v celém Německu.
***
Škodě pomáhá šrotovné v Německu
Do Německa, kde byla šrotovací prémie zavedena začátkem ledna, dodala automobilka v prvním měsíci roku 4750 aut, v únoru už to bylo 11 000 vozů. Nejvýrazněji se prosazuje Fabia, která byla v únoru druhá nejprodávanější.