Neděle 5. května 2024, svátek má Klaudie
130 let

Lidovky.cz

Škoda představuje další model

Česko

Automobilka Škoda Auto má letos již druhý nový model - Superb Combi. Bojuje tím proti krizi

PRAHA Mladoboleslavská automobilka Škoda se v období finanční nejistoty opravdu činí. Na letošním zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představí svůj nejnovější model - vůz Superb Combi. Po Škodě Yeti jde již o druhý nový model představený v posledních dvou měsících.

„Uvádění různých nových modelů ve více kategoriích na trh je jednou z možností, jak bojovat s finanční krizí. Čím více totiž těchto modelů různých velikostí, vybavení a verzí bude, tím spíš se nějaký zákazník rozhodne, že je to jemu přímo na míru,“ řekl Petr Jonák z externí komunikace automobilky Škoda Auto.

Automobilky podle analytiků nemají jinak moc možností, jak zájem o své produkty zvýšit. Uvedení nového modelu na trh je jeden z mála způsobů, jak udržet pozornost lidí. „Může se totiž také stát, že s podobným inovativním modelem přijde konkurence dříve, čímž může způsobit odliv zájmu klientů o značku Škoda,“ zdůrazňuje Zbyněk Straškraba z tiskového oddělení Škoda Auto.

Načasování uvedení nového auta na trh je odvislé i od vývoje modelu samého. Ten trvá zhruba šest let. Lépe jsou na tom podle Jonáka momentálně také automobilky, jejichž nové modely kopírují současné prodejní trendy. „V Evropě jde například o vozy, které mají nízkou spotřebu. Naopak ve Spojených státech mají auta ve většině případů spotřebu přes 12 litrů na sto kilometrů.“ V krizi „jedou“ i velké vozy Zajímavou strategií automobilky Škoda je i to, že v době, kdy je zájem spíše o menší a levnější automobily, zavádí právě kombi verzi limuzíny Superb. Ačkoliv zástupci Škody Auto zatím odmítají hovořit o jeho ceně, podle odhadu analytiků by měla začínat na zhruba 600 tisících korun. Představitelé automobilky věří, že i tak bude mít nový „kombík“ úspěch. „Je to v podstatě logické pokračování modelové řady Superb, je navázáno na úspěchy současného modelu, kterého se prodalo přes 40 tisíc,“ řekl Straškraba.

Podle Pavla Tunkla, tajemníka Sdružení dovozců automobilů, jde o model, který se může stát díky atraktivnímu vzhledu firemním vozem, Ocenil zejména zvětšený prostor kufru a také nižší cenu proti konkurenčním modelům značek Mercedes nebo BMW.

Yetimu se daří Předběžné odhady prodejů Škody Superb Combi zatím automobilka zveřejnit nechce. Prodej předchozího modelu Škoda Yeti, který společnost zahájila v polovině července, je ale podle automobilky uspokojivý a očekává se jeho další nárůst. „Navzdory letní sezoně si tuto novinku objednalo v České republice více než 450 zákazníků. To odpovídá tomu, co jsme od Yetiho očekávali,“ řekla Jana Skočdopolová z oddělení podnikové komunikace Škoda Auto.

Skočdopolová potvrdila, že současnou poptávku po malých levných vozech hodlá koncern Volkswagen zohlednit novým minivozem Up!, který má být 3,45 metru dlouhý, 1,63 metrů široký a 1,42 metrů vysoký. Čtyřdveřový vůz má být určen do městského provozu. Podle plánů koncernu Volkswagen má být vyráběn v Bratislavě a do prodeje by měl být uveden nejspíše v roce 2011.

Nový Up! by měl být prodáván pod značkami VW, Seat a také Škoda.

***

Premiéra bude v září Jako první si bude moci auto důkladně prohlédnout odborná veřejnost na koncernovém večeru VW 14. září před zahájením frankfurtského autosalonu. Superb si tam odbude svou výstavní premiéru. V rámci této akce budou také zveřejněny další informace k modelu. Kombi verze vlajkové lodi společnosti navazuje na limuzínu, jejíž současná generace si přibližně rok po uvedení na trh našla více než 42 tisíc majitelů. Největší česká automobilka letos už jednu očekávanou novinku představila, v červenci se začala prodávat sportovně-užitková Škoda Yeti.

Autor: