130 let

Diskuze

Školy prý žijí mimo realitu

Univerzity, firmy i úředníci se shodují: vysoké školy neumí reagovat na trh práce a potřeby ekonomiky. Vyplývá to z nové sociologické studie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Michal

10. 11. 2007 23:45
vězí v minulém století, např. právnický pozitivismus, ALE HL

HLAVNĚ NEPOISKYTUJÍ ZRUČNOST, NEDÁVAJÍ VÝCVIK, CHYBÍ SEBEZKUŠENOST STUDENTŮ , OSOBNÍ ROZVOJ I VE VZTAZÍCH..JEN MORDOVÁNÍ SE JAKO V TELEVIZI,

oč šťastnější vš soukjromé a zahraniční

0 0
možnosti

Kanuk

10. 11. 2007 23:55
Re: vězí v minulém století, např. právnický pozitivismus, ALE HL

Byl jste na některé soukromé nebo zahraniční VŠ?

0 0
možnosti

f-PRAG

10. 11. 2007 21:55
nooooooooo, a sociolog nam rekl to covime dlouha leta

tak ted uz nam to rekl i sociolog a ted to pojede, ale kdyz na ministerstvu skolstvi budou stejni lemplove jako tam byli do ted , tak se nikam nedostanem a muzem delat dalsi a dlasi sociologicke nevim co!!!!! a stejne se dostanem zpet , !!!!!!!!!!!  je to v lidech a chapani noveho stylu skolstvi a vyuky!!!!!!!!!! a kdyz tam budou sedet stejni a zakomplexovani lide , kteri chrli jenom blaboli a dalsi a dalsi nesmysli ABY DOKAZALI , ZE NA MINISTERSTVU JSOU ZAPOTREBI a kdyz tam budou takovi ministri jako byla BUZKOVA a podobni pak se nikdy ale nikdy nedostaneme dal , maximalne se dostaneme zpet tak do doby prvni republiky, kdy se ucilo jenom papouskovani a odrikavani ALE POUZE DOVOLENYCH VECI , a to CSSD a krestanum moc a oc vyhovuje - proto skolstvi vypada jak vypada, udelejte PRAZSKOU DEFENESTRACI VYHAZEJTE TY DARMOZROUTY Z OKEN A DO VLTAVY A UVIDITE JAK SI ZEME ODDECHNE A ZASE TO NEJAKY CAS POSLAPE JAKO HODINKY , JAKO TO SLPALO TAK 5LET PO SAMETOVE !!!!!!!

LIDI VY TO MATE V RUKACH - ne ti urednici a politici a kamaradi z CSSD a panbickari --  zalezi na vas , kdyz jim date zase moznost dal a dal a volnost tak se nikdy nikam nedostaneme a bude to zase jenom chuze v bludnem kruhu CSSD a krestanu !!!!!!!!!!

0 0
možnosti

Kanuk

10. 11. 2007 22:09
Re: nooooooooo, a sociolog nam rekl to covime dlouha leta

Vy jste určitě nechodil do školy za první republiky (chrlí...bláboli, ...nesmysli), tak co tady blábolíte, co se za první republiky učilo nebo neučilo? Kdyby se současné školství dostalo na úroveň první republiky, tak by to byl ohromný pokrok.

0 0
možnosti

hamar

10. 11. 2007 20:46
Jak z toho kruhu ven?

1. Je velký tlak na zvyšování počtu absolventů a průchodnost škol. To vede jednoznačně ke snižování kvality absolventů. Měly by být univerzity "normální" a "prestižní", které budou více dbát a garantovat kvalitu absolvoventů a ne na kvantitu ...

2. Míchá se výzkum a výuka. Vysoká škola není výzkumný ústav - prvotní by měla být výuka, doplněná určitou praxí - např. spoluprací s průmyslem v případě technických škol, aby výuka nebyla odtržená od praxe. To by se mohlo změnit právě manažerským řízením, kdy ve správní radě budou i zástupci firem ... Výzkum by měl být opravdu jen třešničkou na dortu a tudíž by měl bý podporován jen ten nejlepší, nesoucí výsledky. Bohužel to se zrušením oddělených pedagogických a vědeckých hodností je tvrdý oříšek, neboť kdo chce mít titul doc. prof., musí publikovat ...

3. Měl by se změnit systém financování - systém, kdy vlastně učitelé pomocí grantů shánějí peníze pro školu na vybavení pro výuku se mi zdá dosti nešťastný, neboť se tím tříští síly pedagogů.

.................

0 0
možnosti

Kanuk

10. 11. 2007 19:45
Pár poznámek

Moc lidí si myslí, že ČR něco vyhraje hanumanismem, opičením se po zahraničí všeobecně a USA obzvlášť.

1) Páni podnikatelé by si přáli, aby vysoké školy jim dodaly "specialistu", kterého mohou z fleku postavit k poslednímu modelu stroje, a za pár roků, až vyjde nový model, tak ho vyhodit a najmout specialistu na nový model. Já jsem dělal fyzikální praktika na přístrojích pamatujících France Jozefa, a byla to praktika lepší, než jaká jsem (ve věku 70 let) absolvoval na zdejší universitě (Kanada). Žádná "universita 3. věku", ve třídě s 18 letými studenty. 

2) Financování prostřednictvím grantů je zabiják pro vysoké školy. Úkolem vysokoškolských profesorů je učit, a ne dělat výzkumy. Klasifikovat vysoké školy podle výsledku výzkumů je blbost, vedoucí k pravidlu "publish or perish", t. publikuj nebo zhyň, což zase vede k tomu, že se dělá výzkum ptákovin, jen aby se o tom mohl napsat článek. A zejména v této souvislosti platí, že práci "věhlasných učenců" dělají asistenti. postdocové a graduovaní studenti (na PhD), a páni učenci ve výzkumné práci akorát doplňují nebo škrtají čárky ve větách, protože ani hláskování (spelling) nedovedou opravit. Důležité ovšem je, že dovedou získat granty.

0 0
možnosti

Bri

10. 11. 2007 18:54
Škoda mluvit o

kvalitě studia na VŠ.Rv Osobní zkušenost - studuju při zaměstnání chemii v Praze a je to spíš tragédie. Až na výjimky (zhruba 5 přednášejících za dva roky studia) nelze počítat s žádnou velkou komunikací s vyučujícími. V 1. semestru pro dálkaře pouze v sobotu  výuka matematiky - jinak si pohledej informace kde chceš, což jakžtakž  jde, pokud se má člověk naučit text ze skript, ovšem výpočty v chemii, fyzikále či fyzice apod. všechny samostatně prostě nevstřebáte. Na spoustu předmětů neexistují ani ta skripta. O přínosu absolventů pro praxi budu taky polemizovat, protože je možná v reálu může šokovat, že schopnost odmemorovat rozdíly mezi plamenovým a heliovým ionizačním detektorem jaksi nestačí...., bez toho ovšem zkoušku z analytiky neuděláte.  Díky věkovému odstupu a nějakému pátku v pracovním poměru v oboru je to někdy docela smutný - na druhou stranu mnoho pedagogů se netají s názory (a nejde jen o okřídlené - zamlada jsme to my měli těžší...:-), že objem výuky, kvalita  a požadavky kladené na studenty se každým rokem pozvolna snižují...protože jinak by byla úmrtnost při studiu mnohem větší.

Těžko říct, jak z toho ven, ale myslím, že školné to fakt nevyřeší. Za chybu spíš považuji trend dnešní doby, kdy je důležité, jaký máš papír na vzdělání než co doopravdy umíš. Člověk může být skvělý ve své profesi, ale pokud nemá doklad o vzdělání, je mu to díky byrokracii k ničemu.

0 0
možnosti

Magor Milda

10. 11. 2007 19:15
V roce 1964 nás z počátečních 72 zbylo asi 18

kteří vydrželi až do promoce (pokouší mně to napsat, až do hořkého konce). Jednalo se ovšem o studium měřící a řídící techniky na Trnkově fakultě pro teoretickou elektrotechniku. Vysoká škola SNB a Vokovická Sorbonna měly jistě mnohem lepší výsledky, vidíme to dnes na množství advokátů a soudců, kteří nám pijí krev.

Kde studoval třeba  Standa Gross nebo jiní naši slavní vysokoškoláci v parlamentě, nám pro jistotu nesdělí.

0 0
možnosti

Občan

10. 11. 2007 18:16
Jak to

u nás může vzkvétat, když oblastně profláknutý primář Julínek může vyhodit světoivě proslulého onkologa Klenera. Takto jsou ale obsazena takřka všechna ministerská křesla. Langer rozmetal celý bezpečnoistní aparát. Za chvíli se budeme bát vyjít na ulici. Ministryni školství dělala ženská bez VŠ diplomu. Ministryni obrany dělá barová zpěvačka. Atd. Bože, chraň Čechy a Moravu.  

0 0
možnosti

Kanuk

10. 11. 2007 20:09
Re: Jak to

Zachovej nám, Pane Bože, císaře a naši zem...Nic nového pod sluncem.

0 0
možnosti

Ale

10. 11. 2007 17:52
Mimo realitu

je eurobolševická Unie.

0 0
možnosti

hamar

10. 11. 2007 17:50
Co vypadne z google při zadání "tarifní mzda ČVUT"

je to: http://www.cvut.cz/pracoviste/pravni-odbor/dokumenty/vnitrni-predpisy/uz_vmp.pdf, doporucuji str. 8  -  Příloha 1.

0 0
možnosti

Bidlo

10. 11. 2007 18:15
Re: Co vypadne z google při zadání "tarifní mzda ČVUT"

To je drsný.......

0 0
možnosti

Eva D.

10. 11. 2007 17:03
Je to problém celého školství, nejen VŠ

Pokud velkou část kantorů reprezentují lidé, kteří by svůj obor často ani v praxi dělat nemohli, neb nezvládli, či na relativně nízké úrovni, není divu ( viz jazyky a programování, velmi často).

Ovšem, pokud bude tu práci dělat odborník a fanda , dlouho tam za cca polovinu toho, co by měl jinde, nevydrží. Nevím jak na VŠ, ale na mnoha ZŠ a SŠ jde už dost dlouho o množsví hodin, ne o kvalitní práci. Pitomeček, který se pečlivě připravuje a maká na sobě, není často ani dobře hodnocen, o placení netřeba mluvit, zato Stachanovci, co "odučí" třeba 36 hodin týdně, ti jsou nenahraditelní. Že se s tím tak nepářou, tím líp! Hlavně že ta děcka někdo pohlídá.

Sláva šéfům, kteří to tak nevidí, přestože i systém je k tomu tlačí!

Společnost má, co si zaslouží a co si zaplatí. Takové diskontní vzdělávání. Nekup to, za tu cenu.:-(

0 0
možnosti

Evka

11. 11. 2007 16:28
Re: Je to problém celého školství, nejen VŠ

Naprostý souhlas. Pan Matějů může dát dohromady třeba Strakatou knihu, ale bez pořádné vzdělanostní koncepce státu podpořené adekvátními investicemi, zůstanou všechny knihy jen zbytečně popsaným papírem

0 0
možnosti

Magor Milda

10. 11. 2007 16:33
Vyučující s definitivou nemají o práci a životě ani páru.

Proto je nezkušená mládež indoktrinována socialistickými teoriemi, zeleným ekologismem, protiamerikanismem, vše pochází od přemoudřelých a neomylných pánů učitelů. Srovnejte jenom názory vyučených a studentů.

0 0
možnosti

něco nehraje

10. 11. 2007 16:48
Re: Vyučující s definitivou nemají o práci a životě ani páru.

ale podle průzkumů jsou studenti spíše pravičáci, takže ten socialismus na ně asi nezabírá, že:-D

0 0
možnosti