Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav
130 let

Lidovky.cz

Svěřovat se na síti? Hrozí vyhazov

Česko

PRAHA Trpělivost s Facebookem v poslední době došla i firmám.

„Návykovou“ aplikaci si totiž zaměstnanci začali příliš často pouštět i na svém pracovním počítači. Sociální sítě představují pro nadřízené ještě jedno riziko: poškození dobrého jména firmy v případě, že si zaměstnanec třeba na Facebooku nedá pozor na jazyk, respektive na své prsty na klávesnici.

„Naši zaměstnanci, kteří nepotřebují Facebook používat k práci, na něj přístup nemají,“ uvedl například mluvčí společnosti Student Agency Aleš Ondrůj.

Podle šetření technologické společnosti TruconneXion mají čeští zaměstnanci zapnutý Facebook průměrně padesát minut denně, deset minut z toho na něm tráví aktivně. Většina českých firem tak začala přístup na stránku Facebook.com blokovat alespoň částečně. Zákazy samozřejmě neplatí pro ty, kteří mají komunikaci a propagaci firmy přes sociální sítě v popisu práce.

Například v některých telekomunikačních firmách zaměstnanci na svůj profil na Facebooku dál mohou. Na druhou stranu mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová přiznává, že vedení firmy už muselo řešit i nepatřičné poznámky zaměstnanců na sociálních sítích. „V několika ojedinělých případech jsme zaznamenali nekorektní status, který stačilo vyřešit domluvou. K trestům jsme zatím sáhnout nemuseli,“ uvedla mluvčí. Svěřila se - a přišla o práci Na Facebook mohou ale i například zaměstnanci státní správy.

Podle mluvčího vlády Martina Kupky nemají úředníci ze Strakovy akademie blokovaný přístup na aplikaci jako takovou. „Softwarově jsou kvůli bezpečnosti sledovány přístupy zaměstnanců na webové stránky. Pokud je obsah webu vyhodnocen jako nevhodný, přístup na takovou stránku je automaticky znemožněn, to se může týkat i jednotlivých facebookových stránek,“ vysvětlil Kupka.

Pokud se člověk v pracovních záležitostech na sociálních sítích příliš otevře, hrozí mu i výpověď. Ze zahraničí jsou známé vyhazovy například kvůli tomu, že se uživatelka Facebooku svěřila svým internetovým přátelům s tím, že se „hodila marod“. Zaměstnavatele také zaručeně nepotěší, pokud člověk na webu pomlouvá klienty firmy nebo se chlubí citlivými obchodními informacemi. Vyplatit se samozřejmě nemůže ani pomlouvání nadřízených.

Autor:

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....