„Nechtěli jsme, aby byl celkový propad návštěvnosti vyšší než deset procent, což se nám podařilo,“ uvedl Chudý. Přibližně o pět procent klesl počet ubytovaných hostí, o 15 procent se propadl počet jednodenních návštěvníků Tater. Majitelům hotelů a dalších turistických služeb se tak podle Chudého podařilo alespoň částečně nahradit výpadky z příjmů po zimní sezoně, kdy se počet návštěvníků hor snížil o téměř třetinu. Další údaje o počtu turistů neupřesnil. V létě bylo v Tatrách výrazně méně turistů z Maďarska a Polska, kterých přijelo zhruba o pětinu méně. Důvodem bylo hlavně oslabení forintu a zlotého vůči euru, což Polákům a Maďarům zdražilo dovolenou na Slovensku. Domácí turisty přilákaly do Vysokých Tater hlavně slevy. Balíky služeb, ve kterých je ubytování, strava a další atrakce, zlevnily již v zimě o 30 procent a tyto slevy se udržely i v létě, uvedl Chudý.
Překvapivě nejsilnějším měsícem letní sezony se stalo až září, které překonalo i srpen. Ten bývá obvykle pro podnikatele v Tatrách nejziskovější. Podle Chudého k tomu přispěly i dva prodloužené víkendy v září.