I přesto už některé české firmy pochopily, jaké možnosti tento trh skýtá. Jednou z nich je například Česká spořitelna. Ta spustila pro majitele chytrých telefonů aplikaci Erste Group, díky které najde uživatel nejen svůj bankomat, ale i kontakty na pobočku včetně otevírací doby.
Velký potenciál mají nová média třeba i pro restaurační nebo obchodní řetězce. Díky takzvaným geolokačním službám je ve světě běžné, že se například restaurace předhánějí v tom, která prostřednictvím SMS zprávy nebo mobilní aplikace nabídne lepší a levnější menu. Stejné to je například i s obchodními řetězci nebo pojišťovnami, které často nabízí svým zákazníkům užitečné aplikace. V Česku pak uspěla například i zábavná facebooková aplikace Škody Roomster.
„Když chcete uspět s reklamou v nových médiích, ať už jsou to sociální sítě, nebo tablety a smartphony, musíte být zkrátka pro lidi užiteční nebo zábavní. Klasická reklama je v tomto případě mrtvá,“ shrnuje generální ředitel společnosti Ogilvy Interactive Tomáš Jindříšek.