Pátek 17. května 2024, svátek má Aneta
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Tesco přichází s vlastními značkami

Česko

PRAHA Obchodní řetězec Tesco začne více sortimentu prodávat pod vlastními značkami. Celkem v regálech Teska přibude tři sta nových výrobků, které mají být oproti klasickým značkám levnější asi o třicet procent.

Nové značky prodávané v Tesku - jako například „Oatland“ pro sušenky a oplatky nebo „Trattoria Verdi“ pro mraženou pizzu, těstoviny a omáčky - pokrývají sortiment od čerstvých potravin přes cukrovinky a kosmetiku až po potřeby pro domácnost. Podle mluvčí Teska Evy Karasové se řetězec snaží při výrobě zboží prodávaného pod těmito značkami spolupracovat s českými výrobci, mezi produkty prodávanými pod novými značkami je ale i zboží vyráběné v Polsku či v Británii.

Podle průzkumu, který si Tesco nechalo vypracovat, se v období ekonomického útlumu snaží většina Čechů více šetřit a jsou při nákupech opatrnější. „Většina lidí se snaží vytvořit rezervy, více sledují cenu a snaží se méně plýtvat,“ vysvětlila Karasová. Podle ní zákazníci přecházejí na levnější značky, které nabízejí dobrou kvalitu za rozumnou cenu.

Podle analytika společnosti Incoma Research Zdeňka Skály jde ze strany Teska o dlouhodobou strategii. „Vlastní značka je v majetku prodejce, ten si ji pak může plně řídit. Nevýhodou je, že jí nemůže dát takovou marketingovou podporu. Na druhou stranu s ní může více operovat na prodejně,“ popsal Skála. „Vlastní značky má každý řetězec. Diskonty jako Lidl takto prodávají většinu zboží, některé mají vlastní značky jako doplněk, aby nabídli zákazníkům i nižší cenové patro, to je třeba příklad Globusu,“ dodal Skála.

Rozšířit své privátní značky se chystají všechny obchodní řetězce. Ahold podle svého mluvčího Libora Kytýra hodlá na pulty svých obchodů umístit dalších tisíc nových výrobků prodávaných pod jednou z vlastních značek, čímž jejich počet zdvojnásobí. Rozšiřovat nabídku privátních značek bude i síťDMdrogerie, která takto prodává asi dva tisíce výrobků. Letos chce uvést na trh sto nových vlastních výrobků.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!