Čtvrtek 2. května 2024, svátek má Zikmund
130 let

Lidovky.cz

Třetí největší kombi se jmenuje Škoda Superb

Česko

Objem prostoru pro zavazadla je pro mnoho zákazníků stále klíčovým kritériem při výběru auta. Škoda si tento fakt uvědomuje od počátku své nové éry, která nastala v roce 1996 představením první generace modelu Octavia. Pověst tvůrce automobilů s velkým prostorem pro nejrůznější náklad mladoboleslavská automobilka potvrdila i v nové generaci modelu Superb, který se nově dodává také ve verzi kombi.

Když srovnáme nabídku automobilů s tímto druhem karoserie, který byl ještě před čtvrt stoletím považován za užitkovou verzi standardního vozu, zjistíme, že se Škoda objemem zavazadlového prostoru zařadila na třetí místo mezi všemi v současnosti nabízenými kombíky.

Její základní objem 633 litrů překonává pouze nová generace Mercedesu třídy E a Dacia Logan MCV. Zatímco Mercedes se řadí o segment výše a nabídne 695 l, užitkově laděný vůz rumunského výrobce poskytuje díky nadstandardní výšce hraničící se segmentem MPV rovných 700 l. Stejné pořadí platí také, když budeme měřit objem prostoru pro náklad se sklopenými sedadly. V případě Superbu se jedná o objem 1865 litrů.

Vtipné praktické doplňky Dobrou zprávou je, že prostor pro náklad nejnovější škodovky je vybaven i několika novinkami a praktickými prvky. Jelikož se Superb snaží zařadit mezi komfortní vozy své velikosti, může být jeho zadní výklopná stěna poháněna elektromotory. Vtipné je, že současně s otevřením dveří dojde také k samočinnému odsunutí krycí rolety, což usnadní nakládání.

Chytrým doplňkem je také výsuvná podlaha prostoru pro náklad. Lze ji vysunout nad zadní nárazník, což usnadní naložení hlavně těžších předmětů. Na levé straně úložného prostoru je integrována akumulátorová svítilna, kterou je možné vyjmout a použít i samostatně. Samozřejmostí je také praktický systém pro bezpečné uložení různých druhů zavazadel.

Žádný z těchto prvků sice není absolutní novinkou a najdeme je i v nabídce dalších značek, Škoda Superb Combi je ale originálně kombinuje v jediném voze. Z praktických prvků, které v daném segmentu existují a největší Škoda je nemá, lze jmenovat snad jen samostatně otevíratelné okno pátých dveří.

Známé motory a technika Kombi se nabídkou motorů ani použitou technikou neliší od hatchbacku. V nabídce nechybí ani základní motor 1,4 TSI, ani živý a kultivovaný šestiválec s pohonem všech kol. Velmi dobrou zprávou je, že Škoda Superb je ve verzi kombi pouze o 20 tisíc korun dražší než srovnatelné základní provedení.

Autor: