První řadu VyVolených přitom od srpna do prosince 2005 pravidelně sledovalo na jeden a půl milionu diváků, tržní podíl Primy v časech, kdy ji dávala, byl 37,5 %. Druzí VyVolení od února do června 2006 zajímali 23,27% diváků. „Proti první řadě se již vytratil moment neznámé reality show, ve prospěch druhé řady hovoří vysílání na jaře, kdy je zájem diváků vyšší než na přelomu léta,“ nabízí vysvětlení mluvčí Primy Ladislav Pavlík. Na nižším zájmu o třetí řadu se ale podle něj hlavně podepsal celkový pokles počtu televizních diváků.
„Podstatným rozdílem je posunutý čas vysílání po 21., respektive až po 22. hodině, tedy do časů, kdy je obecně úbytek diváků proti 20. hodině,“ doplnil mluvčí. Třetí VyVolení tak nejvíce zajímají mladší diváky, zejména ženy ve věku od 15 do 34 let. „Tento trend potvrzuje i nárůst návštěvnosti oficiálních webových stránek www.vyvoleni.centrum. cz,“ říká Ladislav Pavlík. Zájem o VyVolené na internetu tedy naopak stoupá, web denně navštěvuje 85 tisíc lidí, víc než dvojnásobek proti minulým řadám.
Mluvčí Primy také přiznává, že show Primy škodí i „mimořádně silné programové prvky konkurenčních televizí“. Také televize Nova uvedla na podzim reality show, soutěž nezadaných dívek o milionáře Vem si mě!. Tuto neděli ale více diváků ocenilo původní dramatickou tvorbu na ČT 1, cyklus 3+1 s Miroslavem Donutilem.