To, že vlaky při výluce nedojedou na dejvické nádraží ani do centra Prahy na Masarykovo nádraží, bude nepříjemné pro 4,5 tisíce lidí. Právě tolik jich denně na této železniční spojnici mezi Prahou a Středočeským krajem jezdí. Jako první na to upozornila MF Dnes.
Kdy výluka začne a jak dlouho potrvá, ale není jasné. Je dokonce možné, že bude posunuta až na dobu letních prázdnin, kdy je Praha vylidněná.
„V současné době se vedou jednání o dvou termínech, na jaře a v létě. Vede k tomu právě obava, aby nevznikl dopravní chaos,“ potvrdil LN zdroj z Českých drah.
Nepřímo tuto informaci potvrdil i Metrostav, který tunel Blanka staví. „Jednání s Českými drahami stále probíhají,“ řekl mluvčí Metrostavu František Polák. Správa železniční dopravní cesty sdělila, že zatím nemá konkrétní informace o plánované výluce k dispozici.
„Doposud nemáme od dodavatele ani od investora stavby požadavky na výluku trati s časovým rozpisem,“ potvrdil mluvčí správy Pavel Halla. Investorem je hlavní město.
Podle Metrostavu je důvodem výluky to, že stavbaři kopou v blízkosti železničních kolejí, pod nimiž je vestibul stanice metra Hradčanská. Dalším problematickým místem je bezejmenný most ve Svatovítské ulici, který je třeba rozšířit a prohloubit s ohledem na to, že tudy za několik let povede plánovaná rychlodráha z Prahy do Kladna.
Dopady rozestavěného tunelu Blanka na pražskou dopravu jsou patrné už nyní. Na Letnou od února nejezdí tramvaje, vrátí se tam v červenci, auta až na podzim. V létě se očekává měsíční přerušení tramvajové trati v Troji.
Kvůli tunelu Blanka se také vloni dvakrát propadla zem v pražské Stromovce. Ani po čtyřech měsících práce na ražbě tunelu nepokračují. Podle Poláka začnou do deseti dní.
***
„Jednáme o dvou termínech. Vede k tomu obava, aby nevznikl dopravní chaos.“