Středa 8. května 2024, Den vítězství
130 let

Lidovky.cz

Uličky projel nejrychleji Webber

Česko

MONTE CARLO / PRAHA Příběh se opakoval. Mark Webber před osmi dny ve Španělsku jako první v letošní sezoně formule 1 přetavil pole position ve vítězství a stejně si vedl i včera.

Tentokrát si pro triumf dojel v úzkých uličkách Monte Carla při Velké ceně Monaka, poznamenané několika tradičními výjezdy safety caru. Triumf stáje Red Bull vylepšil Sebastian Vettel, který prokličkoval do cíle na druhém místě. Třetí místo si připsal Robert Kubica s Renaultem.

„Je opravdu mimořádné tady vyhrát a připojit se k Ayrtonu Sennovi i všem dalším, kteří tu zvítězili,“ radoval se čtyřiatřicetiletý Australan. Důvodů ke spokojenosti měl hned několik - mohl si potvrdit, že monopost Red Bull je momentálně nejlepší v celém závodním poli a že právě díky tomu má spolu s kolegou Vettelem 78 bodů a vedou šampionát.

„Je to absolutně neuvěřitelný pocit, bezpochyby je to nejlepší den mého života,“ usmíval se Webber. „Na sezonu, jako je tahle, jsem čekal dlouhé roky.“

Svůj triumf v nejslavnějším závodě F1 si náležitě užíval, krátce po vyhlášení výsledků skočil do bazénu, kde dlouho dováděl s trofejí určenou pro vítěze.

Náladu na žerty rozhodně neměl úřadující šampion Jenson Button. Ten musel svůj mclaren odstavit už ve druhém kole. „Motor se už před startem trochu přehříval,“ líčil Button své potíže.

Konečnou se pak pro něj stala chvíle, kdy na trať vyjel safety car a motor se během pomalé jízdy nestačil chladit. „Takže se uvařil. Musel jsem ho vypnout, aby z toho nevytekl olej na trať,“ líčil. Podle prvních informací mohl za potíže jeden z Buttonových mechaniků, který zapomněl sundat krytku z levého chlazení...

Trable se nevyhnuly ani jeho kolegovi Lewisi Hamiltonovi. Zhruba v polovině závodu jej totiž inženýři McLarenu vyzvali, aby šetřil brzdy. „Co to má sakra znamenat? Chcete šetřit auto, nebo abych závodil?“ rozčiloval se v cíli pátý závodník. V dobrém nebude na letošní Monako vzpomínat ani Michael Schumacher. Sedminásobný šampion si vyjel body na šestém místě, o ty však pár hodin po závodě přišel.

Na šestou pozici se totiž německý pilot dostal v poslední zatáčce na úkor Fernanda Alonsa. V tu dobu byl však na trati safety car, takže komisaři ocenili Schumacherův manévr dvacetisekundovou penalizací, po které se propadl až na dvanáctou příčku.

Autor: