Mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj řekl, že s obnovením provozu na trati se počítá nejdříve dnes večer. Připomněl, že České dráhy jsou pro takové případy pojištěny.
Vlak měl 18 vagonů, z nichž šest podle Neusara vykolejilo a auta popadala. Škoda deset milionů korun vznikla na devíti vozech značek Octavia a Fabia. Na dva miliony korun odhadly dráhy škodu na kolejích.
Příčinou nehody je podle prvních odhadů technická závada na výhybce. Podle dosavadního vyšetřování byla výhybka před nehodou mechanicky poškozena. Podle Ondrůje šlo o defekt materiálu kolejnice, který nelze běžnou kontrolou odhalit.
Vlak vyjel ze stanice Mladá Boleslav a mířil do Německa. Nehoda se stala při vjezdu do stanice Děčín-východ v 1:40. Jeden vagon zůstal podle Neusara ležet na trati, proto nelze odhadnou, kdy bude provoz obnoven. V místě je zavedena náhradní autobusová doprava.
Ondrůj uvedl, že výhybku, jejíž poškození bylo zřejmě příčinou nehody, pravidelně železničáři kontrolovali, a to včetně defektoskopického posouzení. Letos již dvakrát, naposledy v polovině srpna.
Vlak měl 18 vagonů, z nichž šest podle Neusara vykolejilo a auta popadala. Škoda deset milionů korun vznikla na devíti vozech značek Octavia a Fabia. Na dva miliony korun odhadly dráhy škodu na kolejích.
Příčinou nehody je podle prvních odhadů technická závada na výhybce. Podle dosavadního vyšetřování byla výhybka před nehodou mechanicky poškozena. Podle Ondrůje šlo o defekt materiálu kolejnice, který nelze běžnou kontrolou odhalit.
Vlak vyjel ze stanice Mladá Boleslav a mířil do Německa. Nehoda se stala při vjezdu do stanice Děčín-východ v 1:40. Jeden vagon zůstal podle Neusara ležet na trati, proto nelze odhadnou, kdy bude provoz obnoven. V místě je zavedena náhradní autobusová doprava.
Ondrůj uvedl, že výhybku, jejíž poškození bylo zřejmě příčinou nehody, pravidelně železničáři kontrolovali, a to včetně defektoskopického posouzení. Letos již dvakrát, naposledy v polovině srpna.