Pražská MHD začíná rušit koronavirová omezení. Vrací se lanovka na Petřín či zastávka na znamení |
Rezidenti platí 1200 korun ročně a Praha ale všem držitelům platného oprávnění prodlouží jeho platnost o dobu, kterou byly zóny mimo provoz. Město přijde za dobu zrušení platnosti zón o více než 140 milionů korun.
„Od pondělí 4. května také fungují všechny výdejny parkovacích oprávnění na městských částech v plném režimu. Stávajícím předplatitelům byla oprávnění o dobu nouzového stavu automaticky prodloužena, takže neočekáváme žádné zásadnější komplikace ve vztahu uživatelům,“ uvedla Barbora Lišková, mluvčí Technické správy komunikací (TSK), která zóny provozuje.
Z celkového propadu tržeb přijde město nejvíce o peníze z parkovacích automatů a z virtuálních parkovacích hodin, a to o asi 88 milionů. O další peníze město přijde zmíněným prodloužením platnosti parkovacích oprávnění o dobu, po kterou trvají opatření proti koronaviru. Magistrát očekává, že to bude asi 52,7 milionu korun.
Co se znovu otevírá a co se kde (ne)smí? Přinášíme výčet změn ve vládních restrikcích |
Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila již v roce 1982. Následně byly rozšířeny a fungují v Praze 1 až 9. Část radnic je nezavedla na celém svém území, ale ve vybraných částech a postupně je rozšiřovaly. Do systému se chce zapojit také Praha 10.