Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav

Vědci rozzuří i medvídky

Česko

BRNO Bude to bouchat, bude to hořet, potopíme Titanic a rozzuříme gumového medvídka. To vše a ještě spoustu dalších objevných pokusů slibují pořadatelé letošních Podzimních hrátek s vědou a vědci.

Na rozdíl od minulých ročníků bude letos akcím pod společným mottem Ani věda není žádná věda patřit týden od 20. do 27. září. Vše odstartuje sobotní Festival vědy v Denisových sadech a o týden později program vyvrcholí Nocí vědců, při níž se 26. září zájemcům od 18 hodin až do půlnoci otevře nejen hvězdárna, ale i některé fakulty VUT a Masarykovy univerzity.

Experti z Ústavu fyzikální elektroniky slibují experimenty s kapalinami, se zástupci filozofické fakulty budou moci návštěvníci objevovat Peru a s vědci z chemické fakulty potápět již zmíněný Titanic a „rozzuřovat“ želatinové bonbony. „Když želatinového medvídka nebo žížalku hodíme do zkumavky s taveninou chlorečnanu draselného, bude vztekle skákat tak dlouho, dokud neshoří,“ popsal s úsměvem Tomáš Opravil.

Mezi atraktivní bonusy programu bude patřit 20. září otevření krytu civilní obrany v Husově ulici či 22. září ve Staré radnici jednodenní výstava šperků z výzkumu archeologů z Mikulčic.

Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání