, romové mají pravdu v tom ,že pokud někdo věří nemusí mit k tomu majetky kostely, a když se to vezme ,tak i těch farářů by mohlo by být méně. Ale nemusí, No těch Husitských to není víra v boha , proč vůbec se jim vracel majetek, to jsou obyčejní nevěřící ochlastové,jen se je běžte optat jesli věří,já sem se ptal ,bylo mě ředčeno že nejsou žádní pánbičkáři a to mě řek přímo husitský farář
Podle mého je církev s komunisty v mnoha věcech podobná.Obé vznikli jako naděje lídí.Mnoho lidí věří,že stačí se pomodlit a Bůh požehná všemu jeho chování,stejně jako komunisté ,kterým zaplacené členské příspěvky a souhlas s režimem otevíral dveře.Pro církev i komunisty jsou některé věci nepřijatelné.Například homosexualitu komunisté označili za trestnou a církev se k tomu staví podobně.Bez ohledu na to,že kauz spojených s homosexualitou najdeme v církvi dost.Tktéž církev i komunisté hlásali vodu a pili víno.Zatímco hovořili o životu ve skromnosti,jejich vysocí představitelé se obklopovali a obklopují mamonem.A je mnoho dalších podobností....Stále bych se řídil tvrzením,že všude je zemně páně a upřímná modlitba nevyžaduje pozlacené nádobí stovky hodnostářů ....pomodlit se může každý kdekoliv,protože pokud skutečně někdo věří,tak je s ním Bůh všude nevyžaduje docházku do kostela.
Problém je v tom,že mnoho lidí bere svou víru jako odpustky za to,že
nejednají podle desatera.A proto potřebují každou neděli slyšet,že jim
Bůh odpustí.Ale ne od boha....kdyby zůstali sami s ním a ptali se každý
den,těžko by se dočkali zozhřešení....
Doporučuji přečíst si v Respektu rozhovor
s kardinálem Dukou .Tam jsou údaje, podle kterých je možno se zamyslet, zda uvažuji správně, zda jsem informován objektivně a zda nečím rozhodnutí neuvážlivé.
někdo považuje za neužitečné církve, je to jeho věc a ryze jeho soukromá tragédie do které mi nic není. Já zase považuji za neužitečné mít v parlamentu KSČ. A to je zase moje věc ( tragédie nás všech).
Minimálně to, že tak trochu hlásají etické jednání. Pravda v mnohdy poněkud zpřeházené podobě /homosexuální svatby jsou potenciálním zločinem číslo jedna, zločiny proti ekosystému, či vraždění nelidských druhů nejsou ničím a systém, kde jeden druhého odírá, kde je jeden absolutní pán a druhý vyložený odpad je vlastně ten nejlepší a zcela přirozený./ Jestli se ale církve spokojí s rolí morální podpory současného systému je jasné, že spolu s ním také skončí.
církve v ČR rozhodně nemohou dopadnout hůře, než ve II. pol 20. století. Nějaká velká renesance je asi nečeká, ale určitá stabilizace ve společnosti ano. Rozhodně ne úpadek ...
Komárek. To zase budou moudra.
Pandrholu Nguyena
nad užitečností docela velké části naší populace ...
nedávno si tu jeden diskutér zafilosofoval nad užitečností anonymů a skutečně nějakou objevil. Proč ne, nakonec i některé exkrementy mohou být užitečné. Faktem ale je, že negativní dopady existence některých jedinců drtivě převažují ...
Majetkové vyrovnání státu s církvemi je návrat k normálu. Vzhledem k tomu, že církve provozují školy, hospice, charitu apod., považuji je za užitečné. Naopak tento průzkum považuji v době vybičované proticírkevní hysterie za zhovadilost.
Nejsem věřící.
Chachacha a ještě jednou cha. Církve (převážně katolická) by měli vracet nakradený majetek. Nevím, proč by měl český stát dávat takový velkorysý dar Vatikánu a pedofilům. :))
Příčina existence církve jakožto komunity lidí je stejná jako příčina existence jakékoliv jiné komunity lidí - společná věc. Pokud je zahrádkářů víc než jeden - je zde spolek zahrádkářů. Pokud je křesťanů více než jeden, je zde logicky církev, což je slovo odvozené od řeckého výrazu Kyriaké - „Pánu patřící“ (v moderní řečtině kyriaki znamené též „neděle“). A teď k čemu církev. Hlavní poslání církve je ohlašování evangelia (řec.: „dobrá zpráva“). Tato zpráva spočívá v tom, že před dvěma tisíci lety sestoupil Bůh - tedy prvotní příčina a soudržnost světa, jejíž existence je rozumově a logicky dovoditelná - do lidského těla jako Ježíš z Nazareta. Tím (vynechávám teologickou argumentaci) byl umožněn život po smrti a to, řekněme ve „vyšším levelu“. Tedy užitečnost církve spočívá v provedení každé živé duše do tohoto „vyššího levelu“.A to bych řekl, že není „neužitečné“. Osobně bych řekl, že křesťanství je na počátku své cesty.Vše toto je poznatelné čistou logikou.Církev by měla učit myslet!
Myslet. To ano. Ale církve mají především učit lidi žít.