Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Vozíčkáři se nešetří ani v legraci

Česko

BRNO Někomu možná sklenice piva trochu zhořkne, když se podívá na svůj podtácek s kresleným vtipem. Ten se totiž bez servítků trefuje do vozíčkářů.

Jsou to však právě oni sami, kdo za netradiční reklamní kampaní stojí. Sdružení Domov pro mne tak chce upozornit na sbírku shromažďující peníze na pomoc postiženým prostřednictvím dárcovských SMS zpráv. Cena jedné je navíc podobná jako částka, kterou obvykle člověk za jedno pivo zaplatí.

Autorem vtipu je renomovaný kreslíř Petr Urban, kterého si sdružení vybralo a který mu ochotně vyšel vstříc. A i přes počáteční rozpaky byl prý zvolený motiv jasnou volbou „Motto našeho sdružení je, že pomáháme lidem s postižením žít běžným způsobem života. A tak chceme na první pohled šokujícím vtipem ukázat, že jsme normální a umíme si dělat legraci i sami ze sebe,“ řekl výkonný ředitel sdružení Libor Doležal. Sám je upoutaný na vozík a přiznává, že nejprve ho nápad také zarazil. „Ale i vozíčkáři normálně chodí na pivo, i když ho někdy musí pít brčkem,“ dodal.

Zástupci sdružení sice nevylučují, že kampaň může pobouřit i některé vozíčkáře, obavy z toho ale nemají. „Co člověk, to názor,“ míní Doležal. Zatím je vytištěno na pět tisíc podtácků. Do akce se již zapojily na tři desítky hospod a kaváren po celém Brně. „Už uvažujeme o dotisku, protože zájem je veliký,“ upřesnila za organizátory kampaně Pavla Střechová.

Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání

Regionální mutace| Lidové noviny - Brno

Autor: