Tramvaje přestanou jezdit mezi křižovatkami Špejchar a Prašný most od začátku února příštího roku a vrátí se 1. září téhož roku. Původně přitom neměly jezdit až do září 2010. „Při revizi celého projektu se podařilo najít cestu, jak tramvajovou výluku mezi Špejcharem a Prašným mostem zkrátit na pouhých sedm měsíců, a to při zachování celkového termínu výstavby. V tom okamžiku tramvajová přeložka ztratila smysl,“ řekl Bém. Náklady na provizorní trať by i při největším šetření neklesly pod sto milionů korun.
Záměr vybudovat náhradní tramvajovou trať oznámil magistrát v květnu poté, co přerušení tramvajového provozu v ulici Milady Horákové způsobilo totální dopravní kolaps. Trasa přes Letnou totiž patří k nejvytíženějším v metropoli, denně se po ní přepraví zhruba 65 tisíc cestujících. Provizorní tramvajové koleje už od počátku kritizovali pražští zelení, jak kvůli nákladnosti, tak kvůli zásahům do zeleně Letenských sadů.
Náhradní trasa se však bude stavět pro motoristy. Provizorní silnice má vést v těsném sousedství sadů a nahradit dva jízdní pruhy na ulici Milady Horákové.
***
Při revizi se podařilo najít cestu, jak tramvajovou výluku zkrátit