Pozoruhodná ženská móda, originální náušnice, pásky i saténová psaníčka. To všechno zahrnuje pod svou značkou Barbora mladá designérka Bára Fialová.
Zatím ji znají spíš pravidelní návštěvníci obchodů s nezávislou módou a prodejních výstav, jako je VŠUP shop.
Nedávno skončila školu a chystá se plně vrhnout do vlastní tvorby.
Na rozdíl od většiny mladých návrhářek a designérek ale míří na netypickou klientelu - módychtivé manažerky.
Když se materiál mění v oděv „Baví mě, jak je móda úzce spjatá s lidmi, jak se díky ní může člověk měnit jako chameleon, a pokaždé tak na své okolí působit jinak. Navíc ráda tvořím rukama, líbí se mi proces, kdy se materiál mění v oděv nebo třeba šperk,“ popisuje, proč se rozhodla právě pro tenhle obor.
Na střední škole studovala propagační grafiku, ale pak došla k tomu, že nechce celý život koukat do počítače a že by raději viděla hmatatelný výsledek své práce. „Po
kratším váhání padla volba právě na módu.“ V ateliéru Josefa Ťapťucha promovala loni, i když k profesi ji možná přivedla už babička. Dámská krejčová, se kterou šila odmala šaty na panenky.
Konzervativní kompromis Jako diplomku navrhla Fialová kolekci manažerských obleků B-Professional. „Zdálo se mi, že je na trhu díra i netrpělivě čekající klientela.“ Její předpoklad se potvrdil. Manažerky a podnikatelky, které chtějí vybočovat z davu stále stejných kostýmků, dnes tvoří většinu její klientely.
„Mým cílem bylo najít kompromis mezi konzervativností a ještě akceptovatelnou originalitou manažerských oděvů.“ Výborně to dokazují i její šperky, které se dají kombinovat jak s formálním oblečením, tak s oblečením ve stylu, který už kancelář neunese.
Do budoucna počítá s dalším rozšířením značky.
„Teď se chystám na vlastní sportovní řadu. Ráda bych si vyzkoušela, jestli umím skloubit funkčnost s estetickou stránkou.“
Práce Barbory Fialové najdete na www.barborafialova.cz.