Na trase dlouhé asi devět set kilometrů měl v testu britského listu The Sunday Times vůz Prius vyšší spotřebu než srovnatelné dieselové BMW vyšší střední třídy. Prius je velmi oblíbený mezi ekologicky smýšlejícími motoristy. Kombinace benzínového motoru a elektromotoru v Priusu má výrazně šetřit pohonné hmoty.
Majitelé Priusu navíc požívají řady výhod. Například nemusejí platit mýtné v centru Londýna. Toyota oficiálně uvádí, že spotřeba Priusu ve smíšeném režimu, tedy při jízdě ve městě i po dálnici, je zhruba 3,6 litru na sto kilometrů. Deník Sunday Times ale uvedl, že realita je podle poznatků jeho čtenářů odlišná a činí spíše 4,7 litrů na sto kilometrů.
Cílem testu bylo zjistit, zda bude mít Prius na trase Londýn-Ženeva nižší spotřebu než dieselové BMW 520d. Tento model se sice neholedbá ekologickým image, je však vybaven řadou technologií, které spotřebu výrazně snižují. V testu se řidič BMW na spotřebu příliš neohlížel. I přesto byla jeho spotřeba 4,7 litru na sto kilometrů. Řidič Priusu se snažil šetřit palivem co nejvíce, nakonec vykázal průměrnou spotřebu 4,9 litrů na sto kilometrů.
Vůz Prius si pronajalo i ministerstvo životního prostředí. Podle mluvčího Jakuba Kašpara mají jiné zkušenosti než Sunday Times. „Ve Státním fondu životního prostředí jezdí v Priusech už dlouho a vejdou se bez problémů do spotřeby udávané výrobcem,“ řekl Kašpar. Záleží na metodice testování a na tom, jak v autě řidič jezdí. „Třeba mému soukromému autu naměřili v obdobném testu osm litrů, a má vlastní dlouhodobá spotřeba je přitom 5,2 litru,“ dodal Kašpar.