Krizový rok české ekonomiky se na inzertních výdajích ministerstev projevil mimořádně zajímavým způsobem. Místo aby ministerstva v této položce šetřila, souhrnná proinzerovaná částka proti loňskému roku pěkně nabobtnala. Podle monitoringu inzerce společnosti TNS Media Intelligence proinzerovala ministerstva české vlády od ledna do listopadu 231 milionů korun, což je o čtyřicet procent více než loni.
Jde samozřejmě o ceníková data, ale procentuální srovnání sedí, jelikož z ceníků vycházejí i údaje za stejné období předchozího roku, kdy ministerstva proinzerovala 164 milionů korun.
Ve vztahu k celkovému objemu státního rozpočtu je 230 milionů zdánlivě zanedbatelnou položkou. Její význam je však symbolický. Z jakého důvodu by měla růst?
Reklamní kampaň ministerstva životního prostředí na projekt Zelená úsporám by měly ze svého vést banky, které na zateplování půjčují. Takže neexistuje jediný důvod, proč by měli dávat daňoví poplatníci na reklamu tohoto státního „produktu“ desítky milionů. To už by pak i ministerstvo sociálních věcí mohlo na billboardech propagovat dávky všeho druhu.
Stejně tak nehorázné jsou reklamní výdaje ministerstva dopravy, které je v této oblasti jedničkou mezi vládními resorty. I peníze na kampaň Nemyslíš - zaplatíš jsou vydané zbytečně a člověk se neubrání dojmu, že mají suplovat nedostatečnou práci české policie, která není s to řidiče přivést k rozumu. Nebo je snad někdo na ministerstvu dopravy schopen doložit, že díky této „brutální“ kampani jsou české silnice bezpečnější? Asi není. Kampaň tak šokuje jedině svou cenou. Její motto je však ve vztahu k vládním inzertním výdajům více než přesné.