Zaměřit se chtějí také na témata, která slibovala prosadit sociální demokracie, ale v končící vládě na ně nedošlo. Jde třeba o exekuce či bydlení pro sociálně slabší.
„Logika kampaně je taková, že chceme představit zelenou politiku v kontextu různých věcí, se kterými se lidé setkávají běžně. Takže tam samozřejmě máme část čisté přírody, ale není to jenom v úzkém smyslu ochrany přírody. Chceme představit lidem, že čistá příroda má přímý dopad do jejich životů v tom, že když budeme chránit půdu, nebudeme ji muset tolik hnojit a pak nebudeme muset jíst potraviny, ve kterých jsou chemikálie,“ popsal strategii volební manažer Zelených David Seibert. Čistá příroda tak znamená třeba zdravé potraviny a že lidé dýchají čistší vzduch a lépe se jim žije, dodal.
Druhým pilířem kampaně bude moderní stát. V něm chce strana podle Seiberta představit vizi toho, co už v současnosti existuje v Německu či Kalifornii, kde čistá energie a čisté technologie, moderní inovace přinášejí státu modernizaci, růst, nová pracovní místa. „To je to, co bychom chtěli, aby lidé vnímali, že zelená politika neznamená jenom tu přírodu, ale určité výzvy, jak modernizovat celou společnost,“ uvedl. Doplnil, že při podpoře podnikání se chtějí Zelení věnovat inovativním projektům, nikoli pouze montoven, proto tiskovou konferenci udělali v akcelerátoru start-upů.
Obrovskou příležitost vidí Seibert v kapitole jistot a bezpečí, protože vládní sociální demokraté podle něj sice přišli se spoustou proklamací týkajících se zlepšení života běžných lidí, ale výsledkem jejich politiky bylo, že se spíše ohlíželi na zájmy korporací a velkých firem zatupovaných lobbisty.
Kampani má dominovat internet
„My k tomuto chceme nabídnout alternativu, podívat se na to očima, že pokud má být pro lidi v Česku život kvalitní, tak to je i o tom, aby za minimální mzdu mohli důstojně žít, aby tady nebyli důchodci, kteří žijí bez dostatku prostředků, nebo problém řešení exekucí,“ uvedl.
V kampani budou Zelení hodně používat on-line a internet, od čehož si podle Seiberta slibují prostor pro popis programu a jeho uvedení do kontextu, i klasické prostředky typu reklamy v dopravních prostředcích. Protože bojují proti záplavě billboardů, která znamená vizuální smog, v kampani je využívat strana nebude.
V plánu mají Zelení také kontaktní kampaň. Celkově hodlají do předvolební agitace vložit 12 milionů korun. „Je ale třeba brát v potaz, že z těch 12 milionů je placen štáb a lidi, kteří kampaň tvoří. Takže na mediální komunikaci nám zbývají jednotky milionů. Rozpočet je rovnoměrně rozdělen mezi on-line, kontaktní kampaň, reklamu v tisku a reklamu venkovní,“ uzavřel volební manažer Zelených.