Pátek 17. května 2024, svátek má Aneta
130 let

Lidovky.cz

Zlepší pověst dopravní policie?

Česko

PRAHA Nový ředitel dopravní policie - pětatřicetiletý Martin Červíček - by se měl stát nadějí řidičů jezdících na českých silnicích.

Vedení policie i ministerstva vnitra si od něj slibuje, že rozhýbe zkostnatělou instituci, která má nejhorší pověst ze všech policejních složek. Řidiči zase mohou - na jedné straně s obavami a na druhé s potěšením čekat, co vymyslí. Výsledkem by každopádně mělo být více policistů na nebezpečných úsecích a hlavně méně mrtvých.

Pravomoci do regionů Červíček chce dát velkou pravomoc regionálním policejním velitelům, kteří nejlépe vědí, kde je „tlačí bota“. Mladý policejní šéf se chce obrátit i na veřejnost. Uvažuje o tom, že by vyzval motoristy, aby policistům dali tipy na úseky silnic, které se jim zdají nebezpečné. Více spolupráce očekává i od městské policie a také od dalších organizací zabývajících se bezpečností silničního provozu.

Jeho předchůdci Zdeňku Bambasovi především ministr vnitra Ivan Langer vyčítal, že se styl práce dopravní policie pod jeho vedením vůbec nezměnil. „Když jsem nastupoval do funkce ministra, tak jsem s panem ředitelem Bambasem hovořil a řekl jsem mu, že očekávám změnu stylu práce. Dočkal jsem se jen dalších Kryštofů,“ řekl v červenci Langer. Tři dny na to byl Bambas odvolán a vedení Policejního prezidia vyhlásilo konkurs na nového ředitele. Bambas přitom stál v čele „dopravky“ čtrnáct let a bezesporu byl jejím ztělesněním. Langer očekává, že se „změnou hlavy se změní i uvažování“ dopravní policie. „Předpokládám, že skončila doba, kdy policisté s radarem stáli škodolibě v místech, kde je třicítka, a pokutovali každého, kdo jel 35 kilometrů v hodině,“ řekl ministr vnitra s tím, že očekává především změnu v koncepční práci dopravní policie.

„Vítám jeho aktivitu ve směru k základním útvarům, od nichž chce, aby se na směrování instituce co nejvíce podílely,“ dodal Langer.

Podle Červíčka se na změně kritického stavu na českých silnicích musejí podílet i řidiči. „Není to jen věcí dopravní policie. I řidiči mají svůj velký podíl viny,“ řekl.

Možností, jak omezit často zmiňovanou korupci, byla varianta vybírání pokut pomocí přenosných platebních terminálů pro platební karty. „Poplatky bankám by byly neúnosně vysoké. Proto uvažujeme o tom, že by se pokuty daly kartou platit na dopravních inspektorátech,“ dodal Červíček.

„Předpokládám, že skončila doba, kdy policisté stáli škodolibě tam, kde je třicítka, a pokutovali každého, kdo jel 35,“ řekl Langer.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!