Škoda, že si "seriózní" list jako LN domýšlí a překrucuje skutečnosti - takže rádio Jerevan musí uvádět věci na pravou míru:
"Nad Ruzyní hrozila srážka letadel" - nebylo to nad Ruzyní, ale severozápadně Roudnice a nehrozila srážka, protože mezi letadly bylo více než 2 km při 60 m vertikálně a piloti se viděli.
"Nebezpečnou chvilku odvrátil pilot menšího stroje" - neodvrátil - odvrátil ji řídící oblastního střediska, který nařídil A319 stoupat a řídící přibližovacího střediska, který ATR42 nařídil pokračovat v klesání a točit.
"Z řídící věže přišel pokyn" nepřišel z řídící věže, ale z oblastního střediska, které se nalézá v Jenči.
"Řídící věž zjistila" - nezjistila - zjistily to oblastní a přibližovací střediska, etc.
Dobrý frajer pilot, neřídit se instrukcemi z věže ...
Řápková, nastup a vysvětli pochybení na letišti, ty přeci vysvětlíš všechno! ;-)
.. to je zajímavé, že zpráva je z října a já jí zveřejnil v Magazínu Letiště ČR 26.11.09 a ejhle najednou den po té z toho má LN senzaci ... to je mi náhoda.... :-)
Nejsem schopen posoudit stupeň ohrožení, ale jestli to berou jako nebezpečnou situaci a stalo se to už v červenci, tak se musím ptát, jestli ten pilot mezitím létá nebo ne.
u nás je taková praxe, že se dosadí do vedení letiště. Co taky s ním, ne?
ze budou harmonizovat systemy letovych kontrol na evropskych letistich - za ucelem zvyseni bezpecnosti ?
Uz aby to tady bylo !
Snad kapitán, na Seznamu napsali taky velitel, to ty blbosti opisujete od sebe takhle doslova, chlapci? Od 59ti letého pilota bych čekal větší opatrnost, snad se chce dožít v pohodě penze.... V tom fofru to bylo o fous, letecký provoz nad Prahou určitě hodně vlivem krize prořídl, je to vidět třeba v Dolních Chabrech, kde je vidět na letiště klesajících letadel mnohem méně.
V roce 2001 na Krétě v Heraklionu mi to připadalo jako na letadlové lodi. Dosedli jsme, zpětný tah+brzdy, a pilot to zlomil celkem ostře na pojížděčku a okýnkem jsem viděl, jak sedá další mašina....Leželi jsme na pláži asi 12 km od letiště, mašiny přilétaly od severu a nad pobřežím to lomily vpravo nad letiště, někteří piloti už pomaličku, s vysunutým podvozkem a klapkami, jiní ještě bez, další to prováděli nad pobřežím. Jenom jsem čekal, kdy mě trefí nějaký šroub či matka nebo blue-ice. Směrem na letiště byly někdy za sebou srovnané i tři stroje za sebou, postupně níž jak se letiště blížilo.
Tolik se už asi nikdy lítat nebude, lidi budou mít všude dost jiných starostí, než zbytečné poletování.
Luděčku, opravdu velitel, kapitán je slangový výraz.
kdy letadla budou létat sama :-) P.S. Piloti jsou taky jen lidi, kteří občas něco zvorají.. viz. srážka dvou Boeingů 747 na Tenerife v roce 1977
kapitán letadla je odpovědný za letadlo a cestující. Neposlechl příkaz z věže, tak jakápak asertivita druhého pilota. S ČSA bych raděj neletěl.
Mate plnou pravdu kdyz radite, neletat s CSA. Kdyz ctu v clanku, cituji:
poslechl devětapadesátiletého velitele letadla, kterému se letová hladina nezdála,došlo nepozorností posádky, tak uz do letadla rizeneho ceskou posadkou nesednu. Takze pro ceske piloty jsou narizeni z ridici veze pouze nezavaznym doporucenim?!!!
Umět létat - umět pít - umět kouřit a umět žít
http://www.youtube.com/watch?v=SCL7FglFapY
Proč již nejsou normální aerolinky, normální piloti, normální svet...?