Sobota 11. května 2024, svátek má Svatava
130 let

Lidovky.cz

Když podpatky, tak od Blahnika

Esprit

  19:27aktualizováno  25. srpna 16:26
Kamila Mortimer, generální ředitelka outdoor akzent, lídra na trhu venkovní reklamy, si pro boty jezdí do Milána a New Yorku. Doma má kolem tří set párů bot.

Kamila Mortimer foto: Lucie Robinson

Přes týden Kamilu Mortimer, štíhlou elegantní ženu s dlouhými blonďatými vlasy a perfektní zářící pletí, nikdy nepotkáte v balerínách nebo žabkách. Ty má vyhrazené na víkendy. Tato pracovně hodně vytížená žena běhá po pražské dlažbě zásadně v botách na (super)vysokém podpatku.

"Žena ve vysokých podpatcích vypadá úžasně sexy, podpatek krásně prodlouží nohu a vytvaruje lýtko. Jehly dotvoří jakékoli oblečení, klidně i džíny," říká Kamila Mortimer ve své kanceláři na Starém Městě, "chodím v nich od rána do večera, i když tím trpí nejen moje záda. Naštěstí se vrátily platformy, které jsou celkem pohodlné, protože podepírají klenbu. Dá se v nich chodit i po kočičích hlavách."

Kamila má doma kolem tří set párů bot. Coby milovnici elegantního obutí jí v botníku nesmějí chybět lodičky s logem Manolo Blahnik. "Koupila jsem si je loni v New Yorku a už jen samotný nákup byl obrovský zážitek. Butik nevypadá z ulice nijak okázale, téměř byste ho přehlédla. U vchodu se musí zazvonit, otevře vám pán, pozve dál, vezme deštník nebo tašky a nabídne pití. Velmi se vám tam věnují a snesou všechny ty nádherné boty. Měla jsem problém vybrat jen jedny. Když odcházíte se svým úlovkem v papírové tašce Manolo Blahnik, pán u vchodu se vám klaní," vypráví paní Mortimer, která na botách opravdu "ujíždí" a nosí lodičky světových značek jako Jimmy Choo, Christian Louboutin, Cesare Paciotti nebo Gucci a Prada.
New York patří k jejím oblíbeným destinacím hlavně díky perfektním službám a nižším cenám luxusního zboží. Podle Kamily má neopakovatelnou atmosféru, je nabitý energií. Dvakrát ročně jezdí také nakupovat do Milána. Hlavně kvůli tomu, že všechny známé butiky jsou tu koncentrovány na malé ploše, takže není problém je všechny obejít a ještě stihnout zajít do dobré restaurace.
A do čeho by měla každá žena investovat? "Určitě do klasické kabelky od Chanelu s řetízkovým uchem. Je to splněný sen a nadčasová klasika zároveň. Chanelka nikdy nevyjde z módy."

Foto: Lucie Robinson, text: Eva Hlinovská, styling: Džamila Nováková, make-up a vlasy: Zdeněk Fencl, oblečení a doplňky: Kamila Mortimer