V malé útulné jídelně stylového hotelu Ventana, kde mám sraz s Lenkou Vejvalkovou, majitelkou firmy Prospekta Móda, jež provozuje luxusní butiky v Pařížské ulici či na ruzyňském letišti, jsou v policích vyrovnány knihy o designu a módě. Například katalog Versace z roku 1995 s Lindou Evangelistou na obálce. Když si knihu prohlížím, zjišťuji, že většina věcí, které navrhl Gianni Versace dva roky před svou smrtí, je dnes neuvěřitelně trendy: barevné legíny se zdobením, jasné barvy, nabíraná ramena. "Gianni byl vizionář," říká mi tiše drobná blondýnka, když jí ukazuji knížku. Kromě módy její firma provozuje právě hotel Ventana v Celetné ulici a také obchod se sklem Moser (Lenka Vejvalková ho zbožňuje) na letišti.
První značkou, kterou do Prahy dovezla, byl Versace, a to v roce 1995. Dnes má ve svém portfoliu luxusní značky jako Bottega Veneta, Salvatore Ferragamo, Ermenegildo Zegna, Fendi, Burberry, Hermès, Tod’s či Dolce&Gabbana. Její firma zaměstnává přes sto lidí. V říjnu otevírá v Pařížské ulici číslo 28 butik s džínovou módou Diesel. "Omladili jsme se," usměje se decentní žena, oblečená v bílé košili, kterou doplňuje světle modrý kašmírový pléd Hermès a velká kabela Bottega Veneta. Právě v butiku Bottegy, jenž se otevřel letos, se uskuteční 17. listopadu putovní výstava kultovních kabelek (například z rybí kůže), která přímo z Prahy míří do indického Dillí.
Lenka Vejvalková vystudovala španělštinu a angličtinu na Fakultě zahraničního obchodu VŠE a pracovala v ekonomickém ústavu akademie věd. Málokdo by si tipnul, že jejím osudem se stane luxusní móda. "Zajímala mě vždy spíše věda."
Jaká vaše značka je vám nejbližší?
Určitě ta první, Versace. Jsem ale pyšná na všechny značky, které zastupuji. Cením si toho, že za každou z nich je konkrétní osoba, ne investiční společnost.
Proč jste si v roce 1995 do svého butiku U Prašné brány zvolila značku Versace?
Měly jsme nebytový prostor, tak jsme se s kamarádkou rozhodly, že si otevřeme obchod. Byla to shoda okolností, která mi změnila život. V Itálii jsme navštívily více firem, například Valentino, ale zvítězil Versace.
Byl vám osobně blízký?
Spíše nám nejvíce vyšli vstříc obchodní ředitelé firmy. Neměly jsme zmapovaný trh, náš výběr nebyl nijak zvlášť sofistikovaný. Po přehlídce jsem Gianniho Versaceho několikrát viděla, ale nikdy jsem s ním nemluvila. Hodně jsem se ale stýkala se Santem Versacem, tehdejším obchodním ředitelem firmy.
Celý článek si přečtěte v nejnovějším vydání magazínu Esprit Lidových novin